• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403040200611
  • خبرنگار : 71506

باران‌چشمه: کیفیت ورزش زورخانه‌ای در جهان بهتر می‌شود/ از سال ۹۷ مسابقه‌ بین‌المللی نداشتیم

باران‌چشمه: کیفیت ورزش زورخانه‌ای در جهان بهتر می‌شود/ از سال ۹۷ مسابقه‌ بین‌المللی نداشتیم

رییس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای با اشاره به سطح پایین برخی کشورهای خارجی در این رشته، تاکید کرد: تنها با آموزش و برگزاری مسابقات بین‌المللی می‌توانیم شاهد توسعه این رشته در جهان باشیم.

به گزارش ایسنا، مهرعلی باران‌چشمه درباره برگزاری نخستین دوره رقابت های جهانی ورزش های زورخانه ای در ایران، ضمن قدردانی از مسئولان استان اصفهان برای برگزاری بسیار خوب این مسابقات، اظهار کرد: سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و ایشان نسبت به بین المللی نشدن این ورزش گله مند بودند. بر همین اساس نیز ما کار را با برگزاری نشست‌های تخصصی جهت بررسی چالش ها و مشکلات جهانی شدن این رشته با حضور ۴۵ کشور آغاز کردیم. ما مسابقات بین‌المللی کشتی پهلوانی را با حضور ۱۲ کشور در تبریز داشتیم و برای این مسابقات نیز ۲۱ کشور از نقاط مختلف جهان به ایران آمدند.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای درباره کیفیت نه چندان بالای اکثر تیم های خارجی، گفت: برخی تیم ها خوب بودند و برخی دیگر ضعیف تر هستند. تیم هایی مثل عراق، ازبکستان یا تاجیکستان چند سالی است کار می‌کنند و تیم های خوبی هستند اما کشورهای آفریقایی تازه کارشان را شروع کرده‌اند و بهتر شدن آن ها منوط به گذشت زمان است. قول می‌دهم با برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌هایی که انجام می‌شود قطعا سطح مسابقاتمان هر سال بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما تنها در ۲ ماه این مسابقات را برنامه‌ریزی کردیم. یکی از مواردی که برای ورزشکاران ایجاد انگیزه می‌کند برگزاری مسابقات است. ما باید مسابقات را برگزار کنیم تا کیفیت کشورها بهتر شود. البته در همین مسابقات در رشته‌هایی مثل کباده و سنگ ورزشکاران خارجی خوبی داشتیم که پا به پای ورزشکاران ما و حتی در مواردی بهتر هم بودند.

باران‌چشمه درباره برنامه‌های پیش رو گفت: ما مسابقات آسیایی را توسط یکی از کشورهای شرکت کننده برگزار می‌کنیم. همچنین مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی را باز هم برگزار خواهیم کرد. امیدواریم برگزاری این ۲ رشته با هم باشد چرا که زیبایی این رشته این است که هر ۲ رشته با یکدیگر برگزار شوند.

رییس فدراسیون ورزش های زورخانه‌ای در پاسخ به این سوال که چرا با وجود فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای پیشین(IZSF) که سال ها در ایران مقر داشت، پیشرفت خاصی از سوی کشورهای خارجی صورت نگرفته است، گفت: در جلسه‌ای که با سرپرستان تیم‌های خارجی داشتیم این سوال را مطرح کردند. دوستان در سال هایی زحمت کشیدند اما از سال ۹۷ به بعد مسابقه‌ای نداشتیم و گله‌مندی آن ها نیز همین بود. آنها درخواست داشتند برگزاری مسابقات از سوی فدراسیون جهانی ورزش پهلوانی منظم باشد. ما تقویم ورزشی آماده کرده‌ایم و به آنها ارائه می‌کنیم تا بر اساس آن جلو برویم. در کنار آن مربی و مرشد به کشورهای مختلف اعزام می‌کنیم و در جهت آموزش هر چه بیشتر ورزشکاران خارجی گام برمی‌داریم. قطعا با همین روند پیش برویم سطح مسابقات ما در جهان بیش از پیش بالاتر خواهد رفت. باید تلاش کنیم مسابقاتمان در سطح نوجوانان و جوانان برگزار شود. ورزشکار نوجوان می‌تواند با آموزش خوب چند سال در مسابقات شرکت کند و ما باید از سطح پایه اقدام به آموزش ورزشکاران خارجی کنیم.

وی درباره اظهاراتش درخصوص برنامه‌ریزی برای ورود رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به بازی های آسیایی گفت: ما زمانی می‌توانیم این رشته را به بازی های آسیایی ببریم که کشورهای آسیایی وارد این رشته شوند. هدفگذاری ما همین است و در اینباره با کشورهای آسیایی صحبت کرده‌ایم. وزارت ورزش و کمیته المپیک باید کمک کنند. وزارت خارجه و سازمان تبلیغات اسلامی نیز می‌توانند در اینباره کمک داشته باشند. این ورزش قدمت ۹۰۰ ساله دارد و امیدوارم بتوانیم این رشته را وارد بازی‌های آسیایی و حتی المپیک کنیم. کار بسیار سختی است اما در این راستا گام بر می‌داریم و قطعا می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha