• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403040200465
  • خبرنگار : 50189

در ارتباط ویدئوکنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری؛

۲۴ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان کرمان افتتاح شد

۲۴ طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان استان کرمان افتتاح شد

ایسنا/کرمان ۲۴ طرح حوزه بهداشت و درمان صبح امروز دوم تیرماه در شهرهای کرمان، رابر، ارزوئیه، بردسیر، شهداد، بافت، راور و کهنوج با زیربنای بیش از ۴۰ هزار متر مربع و به ارزش بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

امروز با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در ستاد وزارت بهداشت و به صورت ویدئو کنفرانسی ۶۸۷ پروژه بهداشتی، درمانی با زیربنای ۴۰۰ هزار متر مربع در کشور به بهره‌برداری رسید که ۲۴ طرح آن متعلق به استان کرمان است. 

خوابگاه ۶۰۰ نفری دخترانه دانشگاه علوم پزشکی کرمان با زیربنای ۷۵۰۰ مترمربع، بزرگترین خوابگاه جنوب شرق کشور در مرکز استان است که با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان احداث شده است. کلنگ احداث این خوابگاه در سال ۱۳۹۷ به زمین زده شده بود که در ابتدای دولت سیزدهم میزان پیشرفت فیزیکی آن ۲۵ درصد بود. 

همچنین احداث اورژانس ۴۰ تختخوابی در بیمارستان راور از سال ۹۶ توسط خیّر آغاز شد و اکنون به بهره‌برداری رسید که برای ساخت این اورژانس ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است. 

به گزارش ایسنا، دیگر طرح‌های استان کرمان شامل دانشکده پیراپزشکی، سوله آشیانه بحران مرکز فوریت‌های پزشکی، بهسازی و مقاوم‌سازی دانشکده داروسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی خوابگاه متاهلی آشیانه مادر، بهسازی و مقاوم‌سازی اتاق‌های عمل بیمارستان خاتم‌الانبیاء بافت و مرکز بهداشتی سیه‌بنوییه رابر است.

برپایه این گزارش، مرکز MRI در بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج نیز امروز در ارتباط ویدئوکنفرانس با سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید. 

همچنین سالن اجتماعات و انبار ارزوئیه، مراکز بهداشتی دهسرد و وکیل آباد در شهرستان ارزوئیه، کلینیک تخصصی حضرت معصومه(سلام الله علیها)، آموزشگاه بهورزی، مرکز بهداشتی شماره یک و پایگاه بهداشتی گلزار و مرکز دیالیز در شهرستان بردسیر و مرکز بهداشتی شهداد، آموزشگاه بهورزی در کرمان، اتاق تمیز سلول‌های بنیادی و مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی انجمن خیریه یاس با تجهیزات، از دیگر طرح‌های استان کرمان بود که امروز به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش ایسنا، طرح‌هایی که امروز در کشور افتتاح شد شامل ۱۷۲۹ تخت بیمارستانی با ارزش روز ۲۶۷ هزار میلیارد ریال، ۹۰ پروژه درمانی با زیربنای بالغ بر ۱۷۶ هزار مترمربع است.

همچنین ۵۷۴ پروژه بهداشتی با زیربنای ۱۷۰ هزار متر مربع و ارزش ۸۲ هزار میلیارد ریال در استان‌های مختلف و ۱۴ پروژه آموزشی، کمک آموزشی و رفاهی با زیربنای بالغ بر ۵۶ هزار متر مربع و ارزش ۳۲۷۰ میلیارد ریال به‌بهره برداری رسید. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha