• شنبه / ۲ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403040200396
  • خبرنگار : 71129

تایوان: از اوکراین برای آمادگی مقابل هر حمله‌ای درس می‌گیریم

تایوان: از اوکراین برای آمادگی مقابل هر حمله‌ای درس می‌گیریم

معاون جدید رئیس‌جمهور تایوان گفت، تایپه به منظور آماده‌سازی خود برای هر حمله احتمالی، در حال مطالعه تاکتیک‌هایی است که ارتش اوکراین علیه روسیه به کار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «هیسائو بی-خیم» معاون لای چینگ-ته، رئیس‌جمهور تایوان پس از آن مطرح شد که وی نگرانی خود را از این موضوع ابراز کرده است که پکن ظاهرا «الحاق جزیره و تایوان را به‌عنوان عامل جوان‌سازی بزرگ جمعیتی توصیف کرده» که نشان می‌دهد سرزمین اصلی برای به دست گرفتن کنترل این جزیره خودگردان از هیچ چیز دریغ نمی‌کند.

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، معاون رئیس‌جمهور تایوان در مراسمی در لندن اصرار داشت که این جزیره باید ساختار فرماندهی نظامی خود را اصلاح و تمرکززدایی کند و افزود، تایپه فعالانه «از دفاع اوکراین درس می‌گیرد. نیروهای این کشور نشان داده‌اند که چابک و سازگار هستند.»

معاون رئیس‌جمهور تایوان همچنین مدعی شد که «رژیم های استبدادی» به دنبال «تاثیرگذاری و بی‌ثبات‌کردن سایر طرف‌ها از طریق عملیات ترکیبی مانند جنگ سیاسی، نفوذ سایبری، اجبار اقتصادی و تهدید نیروی نظامی» هستند.

معاون رئیس‌جمهور تایوان در ادامه اظهار داشت که تایپه اقداماتی را برای تقویت توانایی خود برای واکنش در صورت حمله انجام داده و افزود، این اقدامات شامل دو برابر شدن بودجه نظامی جزیره، تمدید خدمت اجباری نظامی از چهار ماه به یک سال، اولویت‌بندی خرید تسلیحات جدید و سایر اقدامات است که برخی از آنها از اوکراین الهام گرفته شده‌اند.

با این حال وی با اشاره به تنش‌های ژئوپلیتیکی، همچنین امکان مشارکت تجاری با سرزمین اصلی را پیشنهاد کرد و اظهار داشت که تایپه «علاقه‌مند است با مردم دو سوی تنگه تایوان برای ایجاد یک محیط باثبات که در آن مردم بتوانند دنبال رفاه باشند، همکاری کند.»

در این میان، پکن دولت جدید در تایوان را محکوم و رئیس‌جمهور جدید تایوان را «جدایی‌طلبی خطرناک» توصیف کرد و در حال انجام رزمایش‌هایی پیرامون این جزیره است. وزیر دفاع چین هم گفته است، «پکن همچنان اصرار دارد که به اتحاد مجدد صلح‌آمیز متعهد می‌ماند» اما هشدار داده است که چنین چشم‌اندازی «به‌طور فزاینده‌ای توسط جدایی‌طلبان برای استقلال تایوان و نیروهای خارجی از بین می‌رود.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha