• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403040100244
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس دانشگاه پیام نور پارس آباد:

انتخابات تحقق اصل مردم سالاری است

انتخابات تحقق اصل مردم سالاری است

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه پیام نور پارس آباد مغان گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران واگذاری تعیین سرنوشت کشور در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به خود مردم از طریق انتخابات بر اساس اصل ۶ قانون اساسی است که توجه ویژه نظام به مردم در راستای تحقق اصل مردم سالاری است.

ولی شیرپور در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در طول ۴۵ سال از عمر جمهوری اسلامی ایران تقریبا هر ۱۳ ماه یک انتخابات در ایران برگزار شده است و این مهم ایران اسلامی را از همه کشورهای دنیا و علی الخصوص کشورهای منطقه متمایز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه انتقاداتی که مردم در حوزه های مختلف به ویژه در مسائل اقتصادی دارند ولی بهترین و مهم‌ترین راه ممکن برای حل این مشکلات، حضور حداکثری مردم پای صندوق های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست محترم جمهوری در  ۸ تیرماه سال جاری است.

عضوهیات علمی دانشگاه در ادامه گفت: انتخابات پیش‌رو  از چندین لحاظ دارای اهمیت و حساسیت ویژه بوده و مردم شریف ایران زمین در سراسر دنیا، قطعا به این مهم بذل توجه دارند.

وی ادامه داد: با شهادت رئیس جمهور فقید آیت الله رئیسی و هیات همراه برخی کشورهای دنیا به ظن خود منتظر اخلال در مدیریت خرد و کلان کشور بودند ولی ظرفیت متعالی قانون اساسی در کنار درایت شخص رهبری معظم انقلاب کوچکترین خللی در مدیریت کشور بوجود نیاورد و در چارچوب تکلیف اصل ۱۳۱ قانون اساسی تمامی شرایط لازم برای انتخاب رئیس جمهور بعدی فراهم گردید و حضور گسترده مردم پای صندوق های رای باعث خرسندی دوستداران وطن و ناامیدی دشمنان نظام و انقلاب را به همراه خواهد داشت.

ایران اسلامی پرچمدار دفاع از مستضعفین جهان است

شیرپور افزود: امروز ایران اسلامی در سطح جهانی پرچمدار دفاع از مستضعفین دنیا بوده و دنیا درک امروز از طرفیت سیاسی ایران فعلی را نداشته است و انتخاب یک رئیس جمهور در تراز ایران اسلامی برای نمایندگی این طرفیت حادث شده بیش از پیش ضرورت دارد.

این استاد دانشگاه افزود: با وجود همه دستاوردهای موجود، مردم در خصوص عدم توزیع عادلانه ثروت و قدرت، عدم شفافیت در حوزه های اقتصادی، تزاید آسیب های اجتماعی، اختلاف سیاسیون و القای آن به بطن جامعه، نبود عدالت در به کارگیری نیروی انسانی و استخدام ها، نبود شفافیت در واگذاری بنگاه های اقتصادی در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، عدم انعکاس خواسته های همه سلایق در رسانه های ملی، بعضا نبود گزینه های همه سلایق در بین کاندیداهای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به شدت از مسوولین گله مند بوده و منتقد وضع موجود هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان پارس آباد ادامه داد: البته همه این مردم دل داده به نظام و انقلاب و ولایت بوده و به حق فقط منتقد وضع موجود بوده و هستند. شورای نگهبان به حق با دادن صلاحیت به شش کاندیدای محترم با سلیقه های مختلف، بنظر می رسد که با تایید صلاحیت نماینده سلیقه های مختلف سیاسی بخشی از انتقادات در راستای حل بخشی دیگر از انتقادات به حق مردم با انتخاب رئیس جمهور اصلح مرتفع شده است.

شیرپور اظهار کرد: وفاق و همدلی که با حادثه شهادت رئیس جمهور فقید و همراهانش در جامعه بوجود آمده است در کنار تایید صلاحیت کاندیدهای سلایق مختلف باید به گفتمان اجتماعی مردم، آشتی و وفاق ملی و حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای و انتخاب رئیس جمهور اصلح در راستای رفع نقیصه های موجود داخلی با اجرای مر قانون و نمایندگی ایران عزیز در سطح منطقه ای و بین المللی و انجام مذاکرات لازم و جدی در حوزه های مختلف موجود منجر گردد.

مشاور حقوقی رئیس دانشگاه پیام نور استان اردبیل بیان کرد: مردم عزیز ایران زمین با وجود همه انتقادات به حق، قطعا قدردان سطح امنیت موجود و جایگاه غرورآمیز امروز ایران در سطح جهانی بوده و با حضور حداکثری خود به بهترین شکل ممکن وفاق عمومی و وحدت ملی را به مسوولین تفهیم و به جامعه جهانی تحمیل و در مقابل انتظاراتی دارند.

شیرپور با اشاره به این انتظارات افزود: با راه اندازی دولت الکترونیک در همه حوزه ها و ایجاد شفافیت لازم، برای همیشه ریشه هر گونه فساد موجود در کشور را خشکانده و اعتماد عمومی جامعه را اعاده کنند. در راستای ایجاد عدالت اجتماعی، به کارگیری هر گونه نیروی انسانی و استخدامی در دولت، شرکت های دولتی، ارگان های عمومی غیردولتی و به طور کلی در قوای سه گانه را با سازگار قانونی و آزمون های استخدامی قانونمند و اعتمادساز نمایند. هر گونه انتصابات با سازگار از پیش تعیین شده و احراز امتیازات قانونی لازم توسط افراد صورت گیرد. مدیران در مقابل فعل و ترک فعل خود در عدم تحقق اهداف تعیین شده سازمانی مقرر در قوانین از جمله قانون پنجساله هفتم پاسخگو و محاکمه شوند. سرمایه گذاری افراد در بخش های مختلف، بخصوص در بخش تولید توسط دولت تسهیل، امنیت سرمایه گذاران تامین و تولیدات آنها توسط دولت تضمین شود. مذاکرات منطقه ای و جهانی برای رسیدن به فهم مشترک با جامعه جهانی انجام و شرایط زندگی عزتمندانه مردم توسط دولت بعدی فراهم شود. قوانین و مقررات تعارض منافع در انتصابات و انتخابات افراد ملاک عمل قرار گرفته و به مانند اکثر کشورها سرمایه رئیس جمهور، وزراء، نمایندگان مجلس و مدیران ارشد استانی و کشوری در بدو مسوولیت اعلام و به اداره مدیریت اموال مسولین تحویل و این افراد از محل سرمایه گذاری سرمایه خود غیرمطلع باشند تا تصمیمات خرد و کلان اتخاذ شده توسط این افراد تاثیری در نفع شخصی آنها نداشته باشد. کاندیداهای فعلی در همین مناظره های تلویزیونی نظر خود را در خصوص موارد مارالذکر صراحتا اعلام و چنانچه بعد از انتخاب بر خلاف آن عمل کنند توسط قوه محترم قضاییه پاسخگو گردند.

وی در پایان این گفت و گو بیان کرد: اینجانب بعنوان یک معلم و وکیل دادگستری از همه آحاد جامعه از جمله اساتید، حقوقدانان، دانشجویان و خانواده آنها دعوت می کنم ضمن مشارکت حداکثری خود در پای صندوق های رای، در بین آحاد مردم عزیزمان حاضر و با ایجاد گفتمان با این عزیزان، برای مشارکت حداکثری در راستای تحقق اهداف متعالی یادشده تلاش کنند. چرا که بدترین انتخاب ها با عدم مشارکت حداکثری مردم اتفاق افتاده و بهترین راه ممکن برای ادامه راه حاضر و رفع نقیصه های موجود مراجعه به صندوق های رای می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha