• جمعه / ۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403040100160
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری استان خبر داد

مختومه شدن بیش از ۴۱۷ هزار فقره پرونده در لرستان

مختومه شدن بیش از ۴۱۷ هزار فقره پرونده در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان از مختومه شدن بیش از ۴۱۷ هزار فقره پرونده در دادگستری استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید شهواری امروز (اول تیر ماه) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه شهید بهشتی معمار دستگاه قضا و شخصیت برجسته و ماندگار نظام و از ارکان و عناصر انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: شهید بهشتی شخصیتی علمی، انقلابی، سیاسی و مذهبی و از چهره‌های خوش‌فکر کشور بود.

وی ادامه داد: مجادهدت‌های شهید بهشتی سال‌های متمادی در به ثمر رسیدن نهضت اسلامی و تحکیم نظام جمهوری اسلامی نقش بسزایی داشته است، به‌طوری که امام راحل در وصف ایشان فرمودند، «بهشتی یک ملت برای ملت ما بود» امید می‌رود روش و منش سیاسی و اجتماعی این شهید بزرگوار در تربیت و تقویت نیروها همچنان مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله رئیسی از شاگردان مکتب شهید بهشتی بود

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه شهید جمهور از شاگردان مکتب شهید بهشتی بود، بیان کرد: شهید رئیسی در هر بخشی از نظام که مسئولیتی را پذیرفت، آن را به نحو احسن به سرانجام رساند. خادم‌الرضای خدمت نزدیک به ۴۰ سال مسئولیت در دستگاه قضایی، آستان قدس رضوی، دادستانی ویژه روحانیت داشت و در پایان کار که در عرصه خدمت شهید شد، در شمار شهدای گرانقدر انقلاب قرار گرفت.

شهواری گفت: همکاران دستگاه‌ قضایی، دادگستری و سازمان‌های تابعه استان با تلاش شبانه‌روزی و جهادی در حال خدمت‌رسانی به مردم لرستان هستند، به‌طوری که سال گذشته، با این تلاش‌ها در ارزیابی‌های انجام‌شده، دادگستری لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفت.

۶۹ هزار و ۹۰۶ فقره پرونده در اجرای احکام حقوقی و کیفری مختومه شده است

وی درباره عملکرد دستگاه قضایی استان، اظهار کرد: در سالی که گذشت ۴۱۲ هزار و ۸۱۷ فقره پرونده به دادگستری لرستان وارد شد که ۴۱۷ هزار و ۶۶۵ فقره پرونده مختومه شد و عملکرد دادگستری استان با تعداد ۴۸۴۸ فقره پرونده مثبت بوده است، یعنی علاوه بر تمام پرونده‌های وارده سال گذشته ۵۰۰۰ فقره از پرونده‌های سال‌های گذشته نیز بررسی و مختومه شد و این نشان از کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های دستگاه قضایی استان دارد.

رئیس شورای قضایی لرستان درباره اجرای احکام حقوقی و کیفری گفت: در سالی که گذشت ۶۷ هزار و ۱۹ فقره پرونده وارد دادگستری و اجرای احکام شد که در نهایت ۶۹ هزار و ۹۰۶ فقره مختومه شد. همچنین ۲۸۸۷ فقره پرونده دیگر در اجرای احکام وجود داشت که مربوط به سال‌های قبل از ۱۴۰۲ بود و آنها نیز مختومه شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha