• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403033121472
  • خبرنگار : 50592

مناظره نمایندگان کاندیدهای ریاست جمهوری در دانشگاه یزد برگزار شد

مناظره نمایندگان کاندیدهای ریاست جمهوری در دانشگاه یزد برگزار شد

ایسنا/یزد مناظره‌ نمایندگان ستادهای مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سعید جلیلی در دانشگاه یزد برگزار شد.

عصر امروز، پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه مناظره چهار تن از نمایندگان کاندیدهای ریاست جمهوری در سالن جلیل شاهی دانشگاه یزد و در حضور جمعی از دانشجویان استان برگزار شد.

در این برنامه «حسین حداد محمدی» نماینده علیرضا زاکانی، «محمد شیبانی» نماینده مسعود پزشکیان، حجت الاسلام والمسلمین «علی صداقت» نماینده محمدباقر قالیباف و «ایمان رحیمی پور» نمانینده سعید جلیلی در قالب مناظره به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

گفتمان هر یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در دوره چهاردهم چیست؟

علی صداقت در خصوص گفتمان «محمد باقر قالیباف» گفت: گفتمان وی حل سریع مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از توان ملی، به سرعت و با قدرت است.

وی با بیان اینکه مشکل کشور از نوع اقتصادی است، گفت: در صورت رفع شدن مشکلات اقتصادی، مشکلات دیگر مردم نیز رفع خواهد شد.

ایمان رحیمی پور نیز در خصوص گفتمان «سعید جلیلی» گفت: گفتمان وی گفتمان انقلاب است که سه شاخصه مشخص دارد.

وی افزود: این سه شاخصه مسئله یابی، مسئله شناسی و  مسئله زدایی است.

 رحیمی پور ضمن بیان اینکه مسئله یابی در دل مردم جستجو می‌شود، گفت: شاخصه مسئله شناسی توسط کارشناس و مسئله زدایی نیز توسط سیاست مدار انجام می‌شود.

محمد شیبانی در خصوص گفتمان «مسعود پزشکیان» تصریح کرد: گفتمان وی عدالت و توجه به تخصص گرایی می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه سیاست ابعاد مختلفی دارد گفت: سیاست از اقتصاد، فرهنگ، مسائل بین‌المللی و غیره جدا نیست.

حداد محمدی نیز با بیان اینکه گفتمان «علیرضا زاکانی» گفتمان امامین انقلاب است گفت: گفتمان وی گفتمان عدالت محور و توجه به عدالت اجتماعی،  اقتصادی، آموزشی و غیره است.

وی همچنین مبارزه با فساد، خلع سرقت به نفع محرومین، سهیم کردن مردم در منابع کشور را از اهداف در نظر گرفته شده توسط علیرضا زاکانی دانست.

نقش جوانان در دولت آینده چیست و چقدر به استفاده‌ از جوانان در آینده اهتمام می‌شود؟

حداد در خصوص اهمیت به جوانان گفت: استفاده از جوانان در دولت توصیه اکید مقام معظم رهبری است که در دولت شهید رییسی نیز انجام شد.

وی گفت: این حرکت درستی است که باید در دولت بعدی نیز ادامه پیدا کند.

صداقت نیز با بیان اینکه محمدباقر قالیباف اکثر قریب به اتفاق مدیران شهرداری مناطق تهران را از بین جوانان برگزیده است، اهمیت وی به جوانان را تصدیق کرد.

پور رحیمی ضمن بیان اینکه جوان‌ترین ستاد بین نامزدها ستاد سعید جلیلی است، گفت: این جوان بودن فایده‌های بسیاری دارد.

مسئله حجاب در دولت آینده چطور حل می‌شود؟

شیبانی ضمن بیان اینکه حجاب همانند نماز واجب است و دولت باید از این امر حمایت کند، اظهار کرد: گرچه مسئله حجاب امری واجب است اما حل کردن مسائل دینی و اخلاقی با استفاده از زور کاری غلط است.

حداد نیز با بیان اینکه حجاب مقوله‌ای فرهنگی است و باید اقدامات آموزشی در اشاعه این امر انجام شود، گفت: هرچه که تبدیل قانون شود همگی باید عمل کنند و دولت باید در اجرای قانون دخالت کند،
اما دخالت دولت نیز باید سنجیده شده باشد.

صداقت نیز ضمن بیان اینکه مشکل مردم حجاب نیست، اظهار کرد: مشکل بزرگ کشور ما اقتصاد است، نابسامانی‌های فرهنگی پیش آمده در واقع دهنکجی مردم به وضعیت بد اقتصادی است و در صورتی که مشکلات اقتصادی حل شود مردم نیز ین نافرمانی‌های مدنی را ادامه نخواهند داد.

پورحیمی نیز با بیان اینکه افراد باید از تکالیف و اختیارات رئیس جمهور آگاه باشند، گفت: صرفا مقوله فرهنگی حجاب در حوزه اختیارات رئیس جمهور است و مقوله امنیتی آن به دست رئیس جمهور نمی‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha