• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403033121302
  • خبرنگار : 71974

واکنش کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به اظهارت پزشکیان

واکنش کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به اظهارت پزشکیان

کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در واکنش به اظهارات یکی از کاندیداهای ریاست‌جمهوری اعلام کرد: قاطعانه اجازه هتک حیثیت خانواده شریف و نخبه دانشگاه آزاد را به احدی نخواهیم داد و نخواهیم گذاشت ثمره علمی کشور در مناسبات انتخاباتی برخی کاندیداها به قربانگاه برده شود.

به گزارش ایسنا،‌ این کانون با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات مسعود پزشکیان، کاندیدای ریاست جمهوری اعلام کرد: «انتخابات محل تضارب آرا و انتقال مفاهیم دقیق، منصفانه، صادقانه و مبتنی بر واقعیت‌ها به مردم است. واقعیت این است که خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به عرصه علم سبب تربیت نیروهای متخصص و ورود آنها به عرصه‌هایی شده که ثمرات آن در حوزه‌های مختلف تخصصی منشا اثراتی غیرقابل انکار است. امروز عرصه‌های مختلف کشور شاهد خدمت نخبگانی در همه رشته‌ها از فنی و مهندسی تا پزشکی و علوم انسانی و... هستیم که این مهم مرهون اعتماد به جوانان و توان داخلی برای به حرکت درآوردن قطار تحول و پیشرفت کشور است؛ موضوعی که گویا برای برخی از کاندیداها محلی از اعراب نداشته و در ضدیت با نگاه جدی آنها به غرب است.
  
آقای پزشکیان شما ضمن انگار و در عین حال توهین به جامعه چند ده هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی، باید به خاطر داشته باشید که عرصه انتخابات را نباید جولانگاه تولید بی اخلاقی و بداخلاقی سیاسی و علمی کنید و برای کسب رأی همه دستاوردها  را به قربانگاه برده و ذبح کنید. شاید باید به شما یادآوری شود که سهم دانشگاه آزاد از بدنه 4 میلیون نفری دانشجویان کشور، یک‌میلیون و 200 هزار دانشجوست و این سهم نشانگر نقش قابل توجه این مجموعه بزرگ انقلابی و علمی است. این آمار در کنار خانواده ۸ میلیونی فارغ التحصیلان این دانشگاه اساسا امکان انکار سهم و نقش چنین مجموعه‌ای را منتفی می‌کند مگر اینکه عده‌ای بتوانند رو به دوربین هم دروغ بگویند و هم منکر همه دستاوردها شوند.

اینکه در کمال تاسف نامزدی با همراهی گروهی خاص که خود را برتر از سایر بدنه علمی دانسته و با نگاهی تحقیرآمیز به همگان، از عدالت آموزشی و علمی نیز سخن به میان می‌آورند، به خود اجازه داده که حیثیت مجموعه علمی، بزرگ و نخبگانی دانشگاه آزاد را مورد حمله قرار داده و اساسا همه اساتید و دانشجویان این مجموعه را زیر سوال ببرند، نشانه خوبی است که تشخیص دهیم سمت درست تاریخ در برهه کنونی کدام سو است.

به گزارش روابط عمومی کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی بر این اساس کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاهیان بخصوص خانواده دانشگاه آزاد، ضمن ابراز تأسف و محکوم کردن رویه‌های غیراخلاقی برخی کاندیداها برای هویت‌بخشی به خود، اعلام می‌دارد که تکرار چنین رویکردهای را تحمل نکرده و اعاده حیثیت و سایر پیگیری‌ها را بر خود لازم خواهد دانست. البته دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد روز ۸ تیر با انتخابی آگاهانه به چنین رویه هایی پاسخ خواهند داد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha