• پنجشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403033121214
  • خبرنگار : 50646

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

جدیت دادگستری گیلان در رسیدگی به پرونده آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

جدیت دادگستری گیلان در رسیدگی به پرونده آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه نتایج کارشناسی تفصیلی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم هنوز اعلام نشده است، گفت: دستگاه قضا استان با جدیت پیگیر پرونده این حادثه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز ۳۱ خرداد ماه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اقدامات قضایی در خصوص آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت، اظهار کرد: در همان ساعت اولیه که مطلع شدیم به اتفاق همکاران از دادسرای مرکز و معاونان در محل حاضر شدیم و مراتب دستور خود را در خصوص پیگیری پرونده اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه ریاست محترم قوه قضائیه و دادستان محترم کل کشور نیز بلافاصله دستورات قاطع خود را در ورود به این پرونده اطلاع دادند، افزود: این حساسیت در کشور ایجاد شد و در استان نیز دستگاه قضایی به جد پیگیر است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به سفر سرپرست ریاست جمهوری به گیلان، گفت: در مراسم استقبال از ایشان آقای مخبر نیز بر پیگیری علت فوت ۹ نفر از بیماران و بررسی علت این حادثه تاکید داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تاکید کرد: دستگاه قضایی هر گونه کوتاهی، سهل انگاری که در مدیران اصلی و مقدماتی و بی‌مبالاتی و سهل‌انگاری قبلی این مسئله، چه در حوزه امدادی و غیره را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی استان برخی از این بی‌احتیاطی‌ها را عامل حادثه می‌داند، تصریح کرد: بلا درنگ برای این حادثه پرونده تشکیل شد و بازپرسی که مسئولیت رسیدگی بر پرونده را برعهده گرفت از حیث معلومات، تجربه و انگیزه برای این کار واقعا جز قضات خوب و جدی ما هستند.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: در همان روز نخست قبل از ظهر سه نفر بازداشت شدند و امروز چهار تا پنج نفر در این پرونده بازداشت هستند که از جمله بازداشت شدگان می‌توان به صاحب بیشترین سهام، مدیرعامل و رئیس بیمارستان اشاره کرد.

 حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی افزود: رسیدگی به پرونده به قوت، فوریت و دقت پیش می‌رود و دیروز که یک نفر از جانب هیئت دولت در استان برای بررسی این موضوع حضور پیدا کرده بود از اقدامات و جدیت دستگاه قضایی تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: ما معتقدیم این حادثه رخ داده است و اینکه ابعاد چقدر بوده و این کوتاهی چه مقدار است نیازمند آمدن نتایج دقیق کارشناسی است البته کارشناسی اولیه توجه اتهام را می‌رساند اما کارشناسی تفصیلی هنوز اعلام نشده است.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: پزشکی قانونی همان روز نخست کار خود را آغاز کرد و همان روز اجساد چهار نفر از حادثه دیدگان تحویل خانواده‌ها شد و امروز همه اجساد ترخیص شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی کسی در این حادثه به علت سوختگی فوت نکرده است و هشت نفر به علت خفگی و کمبود اکسیژن و یک نفر که خفگی آن احراز نشده و بلکه علت فوت عامل دیگر بوده است، در هر صورت با قاطعیت و دقت پرونده پیگیری می‌شود.

وی درباره پنج نوزاد بستری در بیمارستان قائم گفت: نوزادان همگی سالم هستند و فوتی نداریم، آنها توسط تیم امداد به بیمارستان دیگر منتقل شدند.

رئیس کل دادگستری گیلان با تقدیر از عملکرد امدادگران و آتش نشانان در این حادثه، گفت: بعد از ورود آتش‌نشانی در طبقه اول آتش کنترل و به طبقات بالا نرسید و در همین فاصله بیمارستان تخلیه شد؛ ما جانفشانی ماموران امدادی، آتش نشانان، پرسنل، مردم و تمام کسانی که برای کمک به هم‌وطنان در حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم کمک کردند را تحسین می‌کنیم و جای تقدیر دارد.

وی با تاکید بر اینکه با تلاش این افراد بیماران در کمترین زمان به سایر بیمارستان‌ها منتقل شدند که قابل تقدیر است، افزود: این حادثه برای کسانی که حس انسانی خود را به نمایش گذاشتند جای تقدیر دارد اما برای کسانی که کوتاهی کردند با آنها برخورد قضایی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان از استاندار گیلان خواست هر چه سریع‌تر بیمارستان قائم به حالت اولیه بازگردد و گفت: بیمارستان باید هرچه سریع‌تر به استانداردهای خودش و رفع نواقص به چرخه ارائه خدمات برگردد تا جامعه از دریافت خدمات محروم نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha