• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403033020827
  • خبرنگار : 50618

استاندار:

مازندران در صادرات برنج و فرآورده‌های آن به جایگاه مطلوبی نرسیده است

مازندران در صادرات برنج و فرآورده‌های آن به جایگاه مطلوبی نرسیده است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران در پاسخ به این پرسش که مازندران در توسعه صادرات غیرنفتی چه جایگاهی دارد؟ گفت: اگر مازندران را واقعی نگاه کنیم در صادرات برنج و فرآورده‌های آن هنوز به جایگاه مطلوبی نرسیده است، اما در صادرات گوشت و لبنیات، گام‌های برداشته که نیازمند توجه بیشتر است.

یوسف نوری امروز (۳۰ خرداد ماه) در حاشیه بازدید از پایانه صادراتی تولیدات کشاورزی در شهرستان جویبار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جویبار، شهرستانی است که علاوه بر قطب کشتی کشور، در حوزه کشاورزی نیز منطقه راهبردی است. پایانه تولیدات کشاورزی روماک با آخرین دانش دنیا در شهرستان جویبار مستقر شده و تکمیل‌کننده زنجیره تامین و ارزش برای محصولات کشاورزی مازندران است.

وی با تشریح اینکه پایانه صادراتی که در جویبار فعال است، تمام تولیدات ناخالص و درآمدهای صادراتی آن به ثبت می‌رسد، بیان کرد: یکسری موانع وجود دارد که لازم است با همکاری بانک‌ها و ارائه تسهیلات برای تکمیل زنجیره توسعه رفع شود.

او از مدیران پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در مازندران درخواست کرد تا در استمرار تکمیل و تامین زنجیره مواد اولیه کشاورزی تلاش کنند، گفت: لازم است سکوهای اطلاعاتی هوشمند از تولید تا صادرات در پایانه‌های صادراتی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: اگر صادرات محصولات کشاورزی از مازندران مستمر باشد، مشتری ثابت خواهد ماند و همین موضوع موجب جهش صادرات غیرنفتی در استان می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته در صادرات مرکبات و برخی محصولات کشاورزی جهش خوبی نسبت به سال‌های قبل‌تر داشتیم، افزود: در بخش صادرات صنایع دستی هنوز اقدامی نشده است.

منشأ سیل باید شناسایی شود

نماینده عالی دولت در مازندران در پاسخ به پرسش ایسنا که آخرین اقدامات وزارت کشور برای مناطق سیل‌زده ۲۴ خرداد در شهرستان چالوس به چه نتیجه‌ای رسیده است؟ گفت: جلسه‌ای با وزیر کشور داشتیم، موضوع مطرح شد و لازم است منشأ سیل شناسایی شود.

او با بیان اینکه دلایل متعددی برای بارندگی‌های نقطه‌ای وجود دارد، افزود: آبخوان‌ها، آبخیزداری، ساخت و ساز در بستر رودخانه و لایروبی رودخانه‌ها از مهمترین اقدامات پیشگیرانه از سیلاب در مازندران است که در این زمینه دستورات لازم صادر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha