• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403033020784
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی:

شهید رئیسی نمونه یک بسیجی بود

شهید رئیسی نمونه یک بسیجی بود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: شهید رئیسی نمونه واقعی یک بسیجی در میدان عمل و کار بودند.

احمدرضا مظاهری امروز (۳۰ خرداد ماه) در مراسم گرامیداشت شهید مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید، اظهار کرد: شهید چمران نمونه واقعی علم و عمل بود. او بعد از انقلاب احساس کرد که باید در کشور حضور داشته باشد و خدمت کند. به همین دلیل، به کشور برگشت و در جبهه‌های جنگ خدمت کرد.

وی بیان کرد: شهید چمران در قوه مجریه و مقننه خدمت کرد و در فاصله کوتاهی که در کشور بود، فردی بسیار تأثیرگذار بود.

مظاهری با بیان اینکه خصلت اصلی که می‌توان از شهید چمران به‌عنوان یک بسیجی یاد کرد، حضور ایشان بود، افزود: زمانی به یک بسیجی می‌توان گفت بسیجی واقعی که واقعاً بتواند این لفظ را عملیاتی کند و هر کجا به او نیاز داشتند حضور پیدا کند.

وی با اشاره به رئیس‌ جمهور شهید، گفت: ایشان کارهای زیادی در این مدت انجام داد و شخصیتش تأثیرگذار بود و در همه نقاطی که باید حضور داشته باشد، بود و در همین راه نیز شهید شد.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) با اشاره به برگزاری انتخابات، اظهار کرد: وظیفه اصلی ما ترغیب جامعه به حضور حداکثری در انتخابات است، به‌عنوان افراد دانشگاهی و افرادی که نقش مهمی در هدایت دانش‌آموزان و دانشجویان داریم، ترغیب به مشارکت در انتخابات وظیفه تک‌تک مااست.

مظاهری افزود: دانشگاه یکسری برنامه‌ها را مانند حضور اساتید در مساجد و سخنرانی بین دو نماز مغرب و عشا، حضور در پایگاه‌های بسیج برای تبیین انتخابات و حضور در عرصه انتخابات را برگزار خواهد شد.

امام جمعه بروجرد نیز در این مراسم گفت: شهید چمران، عارف واقعی بود.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با اعتقاد به اینکه تمام فتنه‌ها زیر سر دانشمندان فاسد است و یک عالم فاسد دنیا را به فساد می‌کشاند، اظهار کرد: در کنار تعلیم و تعلم تهذیب هم خیلی مهم است.

وی با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: باید در انتخابات حضور با شکوه و جدی داشته باشیم و بدون گرایش جناحی، سفارش و تعصب، فرد اصلح را انتخاب کنیم. به کسی رأی دهیم که ساده‌زیستی را مد نظر دارد و برای رفع مشکلات مردم با روحیه جهادی می‌تواند خدمت کند. لازم است حضور گسترده‌ای در انتخابات داشته باشیم و با حضور خود، دشمن را نا امید کنیم.

امام جمعه بروجرد با بیان اینکه حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات موجب تقویت نظام در دنیا و کاهش آسیب‌ها خواهد شد، افزود: ملت ایران باید از بین داوطلبان اصلح‌ترین و متعهدترین و فرد ساده‌زیست، توانمند و مطیع رهبر معظم انقلاب را انتخاب کنند.

همچنین در این مراسم، سرهنگ احمد حسنوند، فرمانده سپاه بروجرد با اشاره به دستاوردهای انقلاب، گفت: قدرت‌های پوشالی غرب دنبال خاورمیانه جدید بودند، اما به‌واسطه مدافعان حرم و فرماندهی شهید سلیمانی و رهبری، موفق به اجرای نقشه شوم خود نشدند.

وی اظهار کرد: در این سال‌ها تحریم، فتنه و توطئه به‌واسطه تدابیر رهبری شکست خورده و امروز جمهوری اسلامی در نزدیکی فتح‌الفتوح قله‌هاست.

او ادامه داد: رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی هراسان است و تلاش می‌کند تا حضور مردم را در انتخابات کم کنند، ولی ملت ایران قطعاً در این انتخابات حماسه‌ای عظیم خلق خواهند کرد.

حسنوند افزود: در دوره قبل انتخابات بروجرد از نظر مشارکت و امنیت جزو بهترین شهرستان‌ها بود. در این راستا برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری را با مشارکت بالا، امنیت و سلامت در دستور کار داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha