• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403033020687
  • خبرنگار : 50123

آغاز عملیات اجرایی احداث خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه شهرکرد

آغاز عملیات اجرایی احداث خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به بحث سیاست‌های جمعیتی و نگه‌داشت نخبگان، گفت: خوابگاه دانشجویان متاهل مصوب سفر ریاست جمهور بوده که اعتباری برای این موضوع تخصیص داده شد، گرچه اعتبارات تخصیص نیافته اما عملیات اجرایی برای ساخت دو بلوک ۳۰ واحدی برای دانشجویان متاهل دانشگاه آغاز شده است.

یاسر پیرعلی ۳۰ خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به درپیش بودن مراسم چهلمین روز شهید جمهور، اظهار کرد: شهید آیت‌الله رییسی فرد جامع‌الشرایط و ولایت پذیر بود که امیدواریم اکنون در این شرایط بهترین انتخاب صورت گیرد.

رئیس دانشگاه شهرکرد با اشاره به دستاوردهای دانشگاه شهرکرد، افزود: در ۱۰۰۰ روز مدیریت جهادی و میدانی فعالیت‌هایی که در زمان شهید جمهور انجام شده و گره‌گشا بوده پیگیری اختصاص زمین برای مسکن اساتید و کارکنان است که تغییر کاربری زمین انجام شده است، در حقیقت آرزوی دیرینه‌ای است که برای ۷۰۰ خانوار با ۱۳ هکتار اراضی محقق شد.

پیرعلی با اشاره به بحث سیاست‌های جمعیتی و نگه‌داشت نخبگان، بیان کرد: خوابگاه متاهلان مصوب سفر ریاست جمهور بوده که اعتباری برای این موضوع تخصیص داده شد، گرچه اعتبارات تخصیص نیافته اما عملیات اجرایی برای ساخت دو بلوک ۳۰ واحدی برای متاهلان دانشگاه آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: ۲۴ عنوان فعالیت زیرساختی و عمرانی انجام شد، یکی از فعالیت‌ها تجهیز شدن خوابگاه ۱۵ خرداد و  خوابگاه خیرین برای اسکان دانشجویان بین‌الملل در نظر گرفته شده است، در حقیقت اعتبار مطلوبی برای تجهیز خوابگاه‌ها اختصاص یافت تا دانشگاه آرامش روحی و جسمی را داشته باشد.

رئیس دانشگاه شهرکرد اضافه کرد: در بخش تعمیر و تجهیز سلف سرویس‌ها، به جز سلف‌های سرویس دولتی، به منظور وضعیت اقتصادی دانشگاه، سلف مکمل وجود دارد.

وی سازماندهی مرکز داده دانشگاه با اعتبار حدود چهار میلیارد تومان، نصب نمایشگر شهری در میدان اصلی دانشگاه با اعتیار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، فعال شدن ۲۰ برج نوری در محوطه دانشگاه، افتتاح خوابگاه دخترانه کوثر دانشکده هنر و علوم انسانی فارسان و بهره‌مندی و اسکان ۲۶۴ دانشجو، افتتاح مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه، توسعه فضای گلخانه‌ای دانشگاه از ۱۰۰۰ متر مربع به ۳۵۰۰ مترمربع را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته دانشگاه برشمرد و گفت: گلخانه صادرات گل با اشتغالزایی ۱۳ نفر در دانشگاه فعالیت دارد، البته ۳۰۰۰ مترمربع دیگر گلخانه آموزشی، ترویجی و تولیدی با اعتبار ۷.۵ میلیارد تومان با سرمایه‌گذار در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

پیرعلی راه‌اندازی دو مرکز نوآوری صنایع چوب و مبلمان، فولاد و پارک صنعت برق، اختصاص اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی در سفر دوم برای طرح تصفیه‌خانه دانشگاه، ایجاد رشته‌های صنعتی و برخی رشته‌های علوم انسانی از جمله اقتصاد در بروجن، جذب ۵۰ درصدی دانشجو در سال گذشته نسبت به سال ماقبل و اضافه شدن ۱۶ رشته در مقاطع مختلف مخصوصا رشته هنر، افزوده شدن دو رشته در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش فرش و صنایع دستی در دانشکده هنر فارسان  را از دیگر دستاوردهای دانشگاه شهرکرد برشمرد.

رییس دانشگاه شهرکرد فعال شدن مرکز آپا، جذب و تحصیل ۳۰۴ دانشجوی بین‌اللمل در دانشکده‌های مختلف در ۲۳ رشته تحصیلی و امکان جذب ۲۰۰ دانشجوی بین‌الملل دیگر در سال تحصیلی جدید را از جمله دیگر دستاوردهای دانشگاه بیان کرد.

پیرعلی یادآور شد: اعتبار مصوب دور اول سفر ۹۰ میلیارد تومان و دور دوم ۱۴۵ میلیارد تومان بود که ۶۰ درصد از اعتبارات سفر اول جذب شد.

وی از وجود ۷۲ قرارداد پژوهشی برون دانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه خبر داد و گفت: وضعیت حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه شهرکرد در رتبه‌بندی جهانی  مطلوب است.
پیرعلی بیان کرد: در بحث کارهای دانش‌بنیان پارکینگ دومنظوره با نصب پنل‌های خورشیدی با اعتبار ۴ میلیارد تومان و تولید ۷۰ کیلووات برق احداث شده است، همچنین از برنامه‌های دانشگاه در این راستا ایجاد ایستگاه شارژ خودروهای برقی در دانشگاه است.

وی از پیش‌بینی افزایش درآمد اختصاصی سالانه دانشگاه شهرکرد از ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به ۳۵ میلیارد تومان در سال مالی جاری خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم دانشگاه را به سمت مهارت و درآمدزایی پیش ببریم، گرچه برنامه داریم که در صورت امکان یکی از چاه‌های دانشگاه به سمت تولید ماهی قزل‌آلا پیش رود.

پیرعلی با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ دانشجو در دانشگاه شهرکرد در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: گرچه شاهد ریزش دانشجو در دانشگاه هستیم، اما جذب دانشجو در سال تحصیلی ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل رشد ۵۰ درصدی داشته که ۴۵ درصد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و ۵۵ درصد در مقطع کارشناسی در ۲۰۰ کد رشته در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شکل‌گیری دانشگاه شهرکرد تاکنون ۲۳ هزار نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، این درحالیست که علاوه بر سامانه کشوری، در حال رصد دانش‌آموختگان دانشگاهی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha