• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403033020636
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

با حمایت ستاد اقتصاد دانش‌­بنیان دیجیتال

هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر برگزار می‌شود

هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر برگزار می‌شود

هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما)، آبان ماه ۱۴۰۳ با حمایت ستاد اقتصاد دانش‌­بنیان دیجیتال و بخش خصوصی برگزار می­‌شود.

به گزارش ایسنا، ثبت نام مسابقات از اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شده و تیم‌ها تا پایان تیر ماه ۱۴۰۳ فرصت ثبت نام اولیه در مسابقات و کسب حداقل امتیاز اولیه برای حضور در مسابقات را خواهند داشت. مراحل میانی مسابقات بسته به نوع مسابقه از خرداد تا مهر ماه برگزار شده و رویداد پایانی مسابقات نیمه اول آبان ماه ۱۴۰۳ در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تقدیر از برگزیدگان و برگزاری و سخنرانی‌­های علمی و کارگاه­های آموزشی در دو روز برگزار می‌شود.

هشتمین دوره مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر در چهار رشته چالش پیش‌بینی بازار سهام، چالش تصدیق هویت گوینده وابسته به متن، چالش تشخیص مقصود و پر کردن شکاف‌های آن در حوزه بانکی و چالش پیش‌بینی میزان وفاداری مشتریان برگزار خواهد شد.

از چهار مسابقه یاد شده، مسابقه بازشناسی گوینده در دو سطح ملی و بین‌المللی برگزار خواهد شد. شرکت کنندگان ایرانی امکان شرکت در هر دو مسابقه ملی و بین المللی در این حوزه را خواهند داشت. 

ثبت نام در تمام مسابقات رایگان است و تاکنون بیش از ۳۰۰ تیم برای شرکت در مسابقات ثبت­ نام کرده‌اند.

برای هر یک از چالش‌های مطرح شده، جوایز نقدی ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است که به تیم‌های برگزیده در هر رشته اهدا خواهد شد. علاوه بر جوایز نقدی، جوایز غیرنقدی نیز برای مسابقات در نظر گرفته شده است که بسته به نوع مسابقه شامل جوایز اعتباری، حمایت از طرح‌های برگزیده، انتشار نتایج تیم‌های برتر در کنفرانس‌های علمی و ... است.

به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر از سال ۱۳۹۱ در حال برگزاری است. در هفت دوره قبلی برگزاری این مسابقات بیش از ۴۰ چالش مختلف از سوی صنایع و سازمان‌های مختلف در این مسابقات طرح شده که بیش از ۸۰۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور در آنها به رقابت پرداخته‌اند. آموزش نیروهای کارآمد و ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت از جمله مهمترین دستاوردهای این مسابقات در یک دهه گذشته بوده است.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت ­نام در مسابقات ملی و کسب اطلاعات بیشتر به https://aaic.aut.ac.ir  و برای ثبت­ نام در مسابقات بین‌­المللی و کسب اطلاعات بیشتر به https://tdsvc.github.io  مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha