• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403033020615
  • خبرنگار : 50060

رئیس شورای راهبردی جلیلی در استان قزوین:

تمامی کاندیداها باید اخلاق را رعایت کنند

تمامی کاندیداها باید اخلاق را رعایت کنند

ایسنا/قزوین رئیس شورای راهبردی جلیلی در استان قزوین گفت: مسخره کردن و تهدید کردن در شأن هیچ‌کدام از نامزدها نیست بنابراین تمامی کاندیداها باید اخلاق را رعایت کنند و بدانند مردم همانطور که به برنامه‌های آن‌ها توجه دارند اخلاق را نیز مد نظر قرار می‌دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمطهر سیدعلیزاده چهارشنبه ۳۰ خرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خبرگزاری مهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شکر که بار دیگر عرصه انجام تکلیف فراهم شد، انتخابات عرصه دخالت مردم در سرنوشتشان است و در این راستا مشارکت مردم در اداره امور جزو افتخارات جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت ستاد مردم است، ادامه داد: توجه داشته باشیم اینکه رئیس جمهور توسط مردم انتخاب می‌شود یک مدل حکمرانی مترقی است که باید به آن پای‌بند باشیم تا از برکات آن بهره ببریم‌، زیرا هر وقت مردم برای انجام کاری ورود پیدا کردند موفق شدیم و خدا را سپاس می‌گوییم که این عرصه برای ما فراهم شده است.

این مسئول بیان کرد: کسی که رئیس دولت می‌شود باید بداند که در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؛ باید منش رئیس جمهور شهید را ادامه دهد و در این راستا می‌بایست نقاط قوت دولت سیزدهم را ادامه دهد و نقاط ضعف را برطرف کند و به این نکته توجه داشته باشد که اداره امور مردم از شئون پیامبر (ص) است و حضرت رسول (ص) هم این امر را به ائمه واگذار کردند و این نشان از اهمیت موضوع اداره امور مردم دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حکومت حضرت امیر (ع) کارگزاران یک دست و از یک جریان نبودند بنابراین رئیس جمهور آتی باید برای اداره امور از تمامی سلایق و نگرش‌ها و بینش‌ها استفاده کند و بداند هنر یک مدیر اجرایی قوی این است که در راستای نگاه صحیحی که در حکومت اسلامی وجود دارد بتواند از طیف‌ها و جریانات مختلف برای اداره امور کشور استفاده کند.

سیدعلیزاده ادامه داد: رئیس جمهور شهید نیز همین‌گونه بودند و شاهد بودیم بسیاری از مدیران دولت دوازدهم با روی کار آمدن دولت سیزدهم همچنان سر کار ماندند و علی‌رغم اینکه به ایشان خرده می‌گرفتند آیت‌الله رئیسی به این شیوه مملکت را اداره کردند، بنابراین هر کدام از این ۶ نفر که انتخاب شوند باید این نگاه را داشته باشند تا بتوانند کشور را بر اساس اهداف عالیه انقلاب اسلامی مدیریت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای افزایش شور مشارکت تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: درباره وحدت جریان اصولگرایی باید بگوییم عقلانیت در جبهه انقلاب وجود دارد و مبتنی بر شرایط تصمیماتی اتخاذ خواهد شد، گمانه‌زنی‌هایی در این خصوص مطرح می‌شود هرچند شاید نیاز به کناره‌گیری کسی نباشد؛ اما اینکه هنوز تبلیغات شروع نشده حرف کناره‌گیری فرد خاصی از نامزدها مطرح شود به نظرم جالب نیست.

رئیس شورای راهبردی ستاد جلیلی در استان قزوین بیان کرد: مردم باید در مدت تبلیغات به خوبی مطالعه کنند، برنامه نامزدها را مورد بررسی قرار دهند و به کسی رأی بدهند که به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر باشد؛ مردم به افرادی که به عنوان مشاور در کنار کاندیدا قرار دارند نیز توجه کنند و در نهایت به کسی رأی بدهند که بتواند به درستی بدنه دولت را مدیریت کند.

سیدعلیزاده در پایان ضمن اشاره به لزوم رعایت اخلاق در برنامه‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: درباره وحدت جریان اصولگرایی باید بگوییم عقلانیت در جبهه انقلاب وجود دارد و مبتنی بر شرایط تصمیماتی اتخاذ خواهد شد، گمانه‌زنی‌هایی در این خصوص مطرح می‌شود هرچند شاید نیاز به کناره‌گیری کسی نباشد.

دیگران باید به نفع جلیلی کنار بروند

به گزارش ایسنا، قاسم اللهیاری، رئیس ستاد جلیلی در شهرستان قزوین، نیز در این نشست خبری اظهار کرد: در استان قزوین ۷۰ ستاد برای کمک به انتخاب سعید جلیلی فعال است، ستادها در درجه اول با رویکرد افزایش مشارکت‌ مردم در انتخابات تشکیل شدند و در درجه دوم برای معرفی فرد اصلح فعال هستند؛ از بین این ستادها ۴۰ ستاد موضوعی داریم مثل بانوان، جوانان، دانشجویان، فرهنگیان، کارگران و اقشار مختلف که دغدغه‌هایی دارند.

وی ادامه داد: ۲۰ ستاد برای جوانان، چهار ستاد برای دانشجویان، سه ستاد برای رأی اولی‌ها و یک ستاد برای فعالیت تشکل‌ها و حلقه‌های میانی در قزوین تشکیل شده و با توجه به نقش بانوان در جامعه یکی از مهمترین اهداف ستادها تلاش برای حضور مؤثر بانوان در انتخابات است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران با اشاره به اینکه باید به وحدت برسیم و فکر می‌کنم گزینه اصلح سعید جلیلی است، گفت: جلیلی تصمیمی برای کناره‌گیری ندارد و تا آخر در انتخابات می‌ماند و اگر قرار باشد کسی کنار برود دیگران باید به نفع جلیلی کنار بروند چون سعید جلیلی در مسائل مختلف برنامه دارد.

اللهیاری در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره ارتباط جلیلی با دولت سیزدهم تصریح کرد: به گفته «شهید جمهور» سعید جلیلی به دولت سیزدهم مشاوره می‌داد و همین همسویی دولت و آقای جلیلی منجر شد که «محسن منصوری» به عنوان رئیس ستاد جلیلی معرفی شود چون احساس می‌شود کسی که می‌تواند راه شهید جمهور را ادامه دهد جلیلی است.

وی با اشاره به عملکرد جلیلی در مناظرات خاطرنشان کرد: دکتر جلیلی طبق نظر کارشناسان در مناظره اول در چارچوب سؤالات پاسخ می‌داد و پاسخ‌ها برگرفته از نگاه عمیق راهبردی ایشان برای پیشرفت کشور بود، در مناظره اول سعید جلیلی سعی کرد وارد حواشی و تخریب نشود و به دور از فضای هیجانی برنامه‌هایش را اعلام کرد.

رئیس ستاد جلیلی در شهرستان قزوین در پایان اظهار کرد: دکتر جلیلی برنامه‌ای برای سفر به قزوین ندارد ولی در حال رایزنی برای حضور این کاندیدا در قزوین هستیم اما اگر موفق نشدیم به احتمال زیاد یکی از نمایندگان و نزدیکان ایشان را به قزوین دعوت خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha