• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403033020555
  • منبع : نمایندگی سمنان

دومین رصد شب های کویر در سمنان برگزار می‌شود

دومین رصد شب های کویر در سمنان برگزار می‌شود

ایسنا/سمنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از برگزاری دومین برنامه عمومی نجوم در زمینه رصد آسمان شب در سمنان خبر داد.

مرتضی مزینانی، ۳۰ خردادماه از برگزاری دومین برنامه عمومی نجوم در سال جاری شامل رصد آسمان شب، سیاره‌ها و ستارگان در مرکز استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: رصد عمومی آسمان شب، سیاره‌ها و ستارگان به همت مرکز نجوم کانون پرورش فکری استان سمنان چهارشنبه‌شب، ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در شهرک «آوست» سمنان در ابتدای خیابان پیامبر اعظم (ص) این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت عموم کودکان و نوجوانان استان سمنان به همراه خانواده‌هایشان در این برنامه آزاد است، از هیأت مدیره شهرک آوست سمنان برای هماهنگی برگزاری این رویداد علمی و سرگرمی قدردانی کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افزود: تقویت فعالیت‌های حوزه علم و فناوری یکی از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان است که امسال به‌طور جدی در مراکز مختلف فرهنگی و هنری این کانون در سراسر استان سمنان پیگیری می‌شود.

مزینانی با اشاره به علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان استان سمنان به فعالیت‌های حوزه نجوم، به برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین رصد عمومی آسمان شب، سیاره‌ها و ستارگان در سمنان با مشارکت بیش از ۳۵۰ نفر از علاقه‌مندان اشاره کرد و افزود: حوزه نجوم از بخش‌های پرطرفدار و موردعلاقه کودکان و نوجوانان است و در سال جاری، پیش‌بینی برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه عمومی نجوم در استان سمنان انجام شده است.

وی گفت: این برنامه‌ها در مراکز ۲۱ گانه فرهنگی و هنری ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در سراسر این استان برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان ادامه داد: کارشناسان مرکز نجوم کانون پرورش فکری در این برنامه‌ها به ارائه آخرین نکات علمی در حوزه نجوم، ستارگان، سیاره‌ها، ماه و رصد عمومی آسمان خواهند پرداخت.

مزینانی از عموم مردم دعوت کرد تا در برنامه‌های رصد عمومی نجوم که در این استان برگزار می‌شود، حضور یابند و از فعالیت‌های علمی کارشناسان و برنامه‌های سرگرمی جانبی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha