• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403033020488
  • خبرنگار : 50004

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

مدارس باید در فصل تابستان هم به روی دانش‌آموزان باز باشند

مدارس باید در فصل تابستان هم به روی دانش‌آموزان باز باشند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از پیش‌بینی بیش از ۲۵۰۰ کانون فرهنگی و ورزشی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان با برنامه‌های آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی مختلف، خبر داد و گفت: در کنار برنامه‌ریزی معاونت پرورشی و فرهنگی و فعال کردن کانون‌های تربیتی و با توجه به پیش‌بینی مراجعه ۳۵۰۰ دانش‌آموز به این مراکز، مدارس نیز باید در فصل تابستان به روی دانش‌آموزان باز باشند.

مسعود سعادتی، روز چهارشنبه، سی‌ام خرداد ماه در حاشیه افتتاحیه هشتمین دوره برنامه‌های اوقات فراغت استان با بیان اینکه حضور خانواده‌ها در اجرای موفقیت‌آمیز برنامه‌های تربیتی به ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت و تربیت بدون توقف دانش‌آموزان ضروری است، اظهار کرد: تربیت در فصل تابستان، متوقف نمی‌شود و تمامی دستگاه‌های متولی باید برای استفاده بهینه از این ایام، پای کار باشند. اداره ورزش و جوانان به عنوان متولی اوقات فراعت و دبیرخانه اوقات فراغت دانش‌آموزان، تعریف شده و آموزش و پرورش به عنوان مسئول آموزش رده سنی چهار تا ۲۰ سال در قبال تربیت دانش‌آموزان و جامعه مخاطبانش، مسئولیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: متوجه تمامی مسئولیت‌های سنگین مدارس و حجم کاری بالا با توجه به قرار گرفتن در فصل امتحانات هستیم؛ اما نمی‌توان دانش‌آموز را بدون هدف به حال خود رها کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم و در دفاع از دولت شهید والامقام، آیت‌الله رئیسی و با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت، اظهار کرد: این شهیدان والامقام، نعمتی برای استان و کشورمان بودند و نبود امام جمعه محبوب و استاندار انقلابی‌مان در هر نقطه، احساس می‌شود.

سعادتی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی، تنها رییس جمهوری بود که در شوراهای تخصصی آموزش و پرورش حضور داشت. استخدام‌های دوره او در سه سال گذشته در طول تاریخ آموزش و پرورش بی‌سابقه بود و بر همین اساس؛ ۵۵ هزار نفر در سال گذشته، جذب گردیدند و جذب بیش از ۷۰ هزار نفر نیز طی سال جاری پیش‌بینی شده است. در دو سال گذشته ۱۳۰ هزار نفر بدون احتساب افزایش ظرفیت دانشگاه‌ فرهنگیان به ۳۰ هزار نفر، وارد دستگاه تعلیم و تربیت شده‌اند.

وی ادامه داد: در سه سال گذشته، نزدیک به پنج هزار نفر و با احتساب سرباز معلمان و ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان، بالغ بر ۱۵ هزار نیروی تازه نفس وارد چرخه آموزش و پرورش استان شده‌اند. اعتبارات حوزه پرورشی در طول سه سال گذشته، پنج برابر شده است و دولت اراده داشت تا بر روی تربیت دانش‌آموزان، سرمایه‌گذاری کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، تحقق عدالت آموزشی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در آموزش و پرورش دانست و در این خصوص، گفت: با طراحی سوالات نهایی از کتاب‌های درسی و افزایش سهم فعالیت‌های آموزشی در کنکور، شاهد اعتبار یافتن مدرسه و معلم و موفقیت دانش‌آموزان در مناطق محرومی شدیم که تنها متکی به استعداد فرزندانشان بودند و هزینه‌های گزاف شرکت در آموزشگاه‌های کنکور را نداشتند.

اسداللهی، مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه، اثرات غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را مورد اشاره قرار داد و گفت: دانش‌آموزان در فصل تابستان، از قید و بند و محدودیت‌های ساعات حضور در مدرسه رها می‌شوند و ضرورت دارد با استفاده از این فضا و موقعیت، مربیان  بهترین آموزش‌ها را جهت ارتقا مهارت‌های زندگی به آنان ارائه دهند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha