• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403033020481
  • خبرنگار : 71604

اعلام تاریخ جدید پیاده‌روی فضایی لغو شده

اعلام تاریخ جدید پیاده‌روی فضایی لغو شده

ناسا اعلام کرده که پیاده‌روی فضایی لغوشده هفته گذشته به دلیل راحت نبودن لباس، روز ۲۴ ژوئن انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ناسا تاریخ جدیدی را برای پیاده‌روی فضایی انتخاب کرده است که آخر هفته گذشته به دلیل راحت نبودن لباس فضایی به تعویق افتاده بود.

به نقل از اسپیس، «تریسی دایسون»(Tracy Dyson) و «مت دومینیک»(Matt Dominick) فضانوردان ناسا قرار بود در روز ۱۳ ژوئن، نودمین پیاده‌روی فضایی خود را بیرون از «ایستگاه فضایی بین‌المللی» انجام دهند و تقریبا یک ساعت پیش از تماس برای لغو آن، بیشتر لباس‌های فضایی خود را پوشیده بودند.

«دانا وایگل»(Dana Weigel)، مدیر برنامه ایستگاه فضایی بین‌المللی طی یک تماس مطبوعاتی در روز سه‌شنبه، ۱۸ ژوئن گفت: وقتی مت لباس را پوشید، کمی احساس ناراحتی کرد. ما نتوانستیم مشکل را در آن روز حل کنیم و این باعث شد که پیاده‌روی فضایی به محض آغاز شدن لغو شود و به دلیل وجود احتمال خطر برای ایمنی فضانوردان ناتمام بماند.

اکنون دایسون قرار است پیاده‌روی فضایی را در روز ۲۴ ژوئن انجام دهد، اما این بار با «مایک بارات»(Mike Barratt) فضانورد ناسا همراه خواهد بود.

پیاده‌روی لغوشده، اولین مورد از یک مجموعه پیاده‌روی فضایی بود که برای تابستان امسال برنامه‌ریزی شده‌اند، اما تاخیر پیش‌آمده به این معناست که خدمه ماموریت «اکسپدیشن ۷۱»(Expedition 71) اکنون باید کار را تنها طی دو پیاده‌روی فضایی تکمیل کنند. به گفته وایگل، تامین اکسیژن ایستگاه برای سه پیاده‌روی فضایی اختصاص داده شده بود، اما در طول آماده‌سازی خدمه طی هفته گذشته تقریبا یک مخزن کامل اکسیژن مصرف شد.

وایگل گفت: در مورد تغییر ایجادشده از دومینیک به بارات باید بگویم که ناسا پیشتر برای بیرون رفتن بارات برنامه‌ریزی کرده بود. بنابراین ما یک لباس برای او آماده کردیم. ما به این نتیجه رسیدیم که منطقی به نظر می‌رسد از تریسی و مایک در این مجموعه پیاده‌روی فضایی استفاده کنیم.

دایسون و بارات در روز ۲۴ ژوئن وظایف برنامه‌ریزی‌شده برای پیاده‌روی فضایی هفته گذشته را تکمیل خواهند کرد که شامل بازیابی جعبه ارتباطی آسیب‌دیده و پاک کردن سطوح بیرونی ایستگاه به منظور جمع‌آوری نمونه برای مطالعه ریزارگانیسم‌ها در محیط ریزگرانش شدید هستند. دومین پیاده‌روی فضایی این مجموعه که برای روز دوم ژوئیه برنامه‌ریزی شده است، روی جایگزینی مجموعه ژیروسکوپ ایستگاه، جابه‌جایی یک آنتن و تکمیل کارهای مقدماتی برای پیشرفت‌های بعدی «طیف‌سنج مغناطیسی آلفا»(AMS) تمرکز خواهد داشت.

پیاده‌روی فضایی دایسون و بارات برای روز ۲۴ ژوئن ساعت هشت صبح به وقت منطقه زمانی شرقی برنامه‌ریزی شده است و به طور زنده در صفحه اسپیس و وب‌سایت رسمی ناسا پوشش داده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha