• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403033020466
  • خبرنگار : 50024

صدور حکم اعدام برای ۴ توزیع کننده مشروبات مسموم در کرج

صدور حکم اعدام برای ۴ توزیع کننده مشروبات مسموم در کرج

ایسنا/البرز رئیس کل دادگستری استان البرز از صدور حکم‌ اعدام‌ برای چهار متهم توزیع مشروبات الکلی مرگبار در کرج خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین فاضلی‌هریکندی روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در نشست خبری که در دادگستری البرز برگزار شد؛ با اشاره به پرونده مسمومیت الکلی سال گذشته البرز اظهار کرد: پیگیری این پرونده یکی از ماموریت‌های مهم دادگستری استان در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: بر اثر شرب مشروبات الکلی در مجموع ۱۷ نفر فوت و ۱۹۱ نفر مصدوم شده بودند.

این مسئول تصریح کرد: در ارتباط با این پرونده ۱۱ نفر دستگیر شدند که برای چهار نفر از آنها حکم اعدام صادر شده و برای هفت نفر دیگر بر اثر وضعیت جرم احکام دیگری صادر شده که حبس با سال‌های متفاوت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۴۸۵ شغل جدید توسط دادگستری این استان ایجاد شده که این آمار درمقایسه با سال ماقبل آن رشد ۳۷ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین درسال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۴۳ واحد تولیدی دراین استان احیا شده است .وی یاد آورشد: در این مدت پنج هزار و ۸۸۴ شغل حفظ و تداوم یافته در حالی که این میزان در سال ماقبل آن دو هزار و ۹۵۰ شغل بوده است.

فاضلی هریکندی، از حل مشکل ۱۹۰ واحد تولیدی در سال گذشته برای حمایت از بخش تولید نیز خبر داد و افزود: یکی از مشکلات آنها صدور اسناد برای این واحدها بود که حل و فصل شد.

رئیس دادگستری استان البرز در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه پزشکی قانونی اشاره کرد و افزود: خرید دستگاه دانش بنیان برای آزمایش‌های سم شناسی از اقداماتی بوده که در این حوزه انجام شده است.وی بیان کرد: این دستگاه با هزینه کمتر تهیه شد و کارایی بالایی برای حوزه پزشکی قانونی دارد.

فاضلی هریکندی گفت: در حوزه بازرسی استان البرز در سال گذشته نیز ۵۰ فقره آرای محکومیت قضایی و ۲۵۴ آرای محکومیت‌های اداری و انظباتی داشتیم.

رئیس دادگستری استان البرز در ادامه به شکایت و گزارش‌های مردمی سال گذشته از دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: در این زمینه پنج هزار و ۸۰ شکایت مردمی داشتیم که از سوی بازرسی مورد بررسی قرار گرفته است.

فاضلی هریکندی گفت: این میزان شکایت نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن با ۶۳ درصد رشد مواجه بوده است.رئیس دادگستری استان البرز اضافه کرد: در حوزه تعزیرات حکومتی نیز ۶۱۸ تیم گشت مشترک با دستگاه‌های اجرایی داشتند و ۵۳ تن مواد خوراکی فاسد کشف و دستور امحای آنها در سال گذشته صادر شد.

فاضلی هریکندی درادامه به رسیدگی به درخواست یک هزار و ۶۳۲ نفر در این استان در ملاقات‌های مردمی، میزهای خدمت، مصلی‌ها و مساجد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این رسیدگی درمقایسه با سال ماقبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

فاضلی هریکندی درادامه گفت: در سال گذشته از تغییرکاربری ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۵۱۴ هزار میلیارد تومان جلوگیری شد .

وی با اشاره به تاکیدات قوه قضاییه در بخش تغییرکاربری اراضی کشاورزی یاد آورشد: بر این اساس تلاش می‌شود تا اقدامات در این زمینه به گونه‌ای باشد تا از اتلاف سرمایه جلوگیری شود.

رئیس دادگستری استان البرز گفت: در سال گذشته ۱۰هزار و ۲۰۰ نقطه درمعرض تغییرکاربری دراستان البرز شناسایی شد که این میزان ۱۲.۴۶ درصد آمار کشوری است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت از تغییر کاربری ۹ هزار و ۱۱۲ نقطه در استان البرز جلوگیری شد که معادل ۲۲.۳۳ درصد در کشور بود.

فاضلی هریکندی گفت: در سال گذشته به ۵۷۷ هزار و ۴۵۸ پرونده در مراجع قضایی استان البرز رسیدگی شده است.

وی یاد آورشد: علاوه براین رسیدگی‌ها، ازسال های قبل هم پرونده‌هایی داشتیم که مورد رسیدگی قرار گرفت و دراین زمینه رتبه سوم کشوری را از حیث رسیدگی داریم.

رئیس دادگستری استان البرز اضافه کرد: همچنین درحوزه پا بند الکترونیکی شاهد افزایش ۱۱.۲ درصدی در استان بودیم که از رقم ۵۴۲ نفر به ۷۲۰ نفر افزایش یافته است.

فاضلی هریکندی گفت: سال گذشته یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ۵۸۱محکوم مالی با پذیرش اعصار و تخفیف محکومیت پرداخت شد.

رئیس دادگستری استان البرز درادامه به ساماندهی اموال قاچاق در استان حسب دستور رئیس قوه قضاییه اشاره کرد و افزود: درسال گذشته ۴۶۹ پرونده قاچاق رسیدگی شد که ۱۲۰مورد آن از طریق مزایده به فروش رسید.

وی گفت: همچنین ۳۰۳تن کالای قاچاق به ارزش ۲۷۵ میلیارد تومان معدوم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha