• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403033020426
  • خبرنگار : 90047

ناطق نوری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی شد

ناطق نوری رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی شد

مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن‌های ورزشی به ریاست محمدشروین اسبقیان در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد و از بین ۵۹ رای ماخوذه ناطق نوری با کسب ۳۲ رای به مدت چهار سال ریاست فدراسیون انجمن‌های ورزشی را بر عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، مجمع انتخاباتی فدراسیون انجمن های ورزشی برای تصدی پست ریاست امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد به ریاست محمد شروین اسبقیان معاونت توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد. در این مجمع مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، احمد نامنی مدیر کل دفتر امور مشترک فدراسیون های ورزشی و مهدی سلاخی دبیر مجمع حضور داشتند.

عباس ناطق نوری، سهراب آزاد، یحیی دادویی، عباسعلی اکبری، کامبیز ایوب زاده و محمد مرادی نامزدهایی بودند که در مجمع انتخاباتی برای تصدی پست ریاست مورد تایید قرار گرفته بودند. همچنین غلامعلی محمدعلیپور، پیروز هاشمی ارس، امیر غریبلو و ارسلان چولکی کاندیدایی بودند که صلاحیت‌شان برای شرکت در انتخابات احراز نشده بود.

محمدشروین اسبقیان پیش از رای‌گیری گفت: این چهاردهمین مجمع است که از زمان حضور کیومرث هاشمی در راس وزارت ورزش برگزار می‌کنیم. وزارت ورزش در هیچ انتخاباتی از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده و در خصوص کاندیدای خاصی به من یا وزیر ورزش توصیه‌ای نشده است.

وی افزود: وزارت ورزش تحت هیچ شرایطی به مسائل انتخاباتی ورود پیدا نمی‌کند و به مجمع احترام قائل هستیم و به نظر صاحب نظران و کارشناسان مجمع احترام می گذاریم و هیچ وقت با حمایت از یک کاندیدا بار گناهان خود را سنگین نمی کنیم.

معاون وزیر همچنین با اشاره به اینکه از هیچکدام از کاندیداها از جمله سهراب آزاد حمایت نمی کنیم و بی طرف عمل می کنیم، تصریح کرد: پیام های متعددی قبل از برگزاری مجمع انتخابات به من ارسال شد مبنی بر اینکه مدرک یکی از کاندیداها ایراداتی دارد، در این زمینه پس از دریافت اصل مدرک و استعلام از حراست دانشگاه این موضوع مورد بررسی قرار گرفت که صحت اصل مدرک مورد تایید قرار گرفت.

وی در انتقاد عباسعلی اکبری یکی از کاندیداها در خصوص اینکه مدرک سهراب آزاد جعلی است و حق شرکت در انتخابات را ندارد، گفت: شخصا به حراست دانشگاه زنگ زدم و آنها اصالت مدرک تحصیلی او را مورد تایید قرار دادند و گفتند مشکلی وجود ندارد.

اسبقیان افزود: من با هیچ کاندیدایی عقد اخوت نبستم و در همه حال از سوی وزارت ورزش سلامت انتخابات را حفظ خواهم کرد.

همچنین دادویی، رییس هیات تهران انجمن های ورزشی و یکی دیگر از کاندیداها، نیز نسبت به جعلی‌بودن مدرک تحصیلی سهراب آزاد اعتراض کرد و اسبقیان در جواب به او گفت: صحت مدرک تحصیلی او را تایید می کنم و او مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارد.

وی همچنین درباره علت به تعویق افتادن انتخابات انجمن‌های ورزشی افزود: علت تعویق مجمع انتخابات این فدراسیون به خاطر عدم تایید صلاحیت برخی از کاندیداها بود که بنا داشتیم با به تعویق انداختن مجمع انتخاباتی به کسی ظلم نشود، باید بگویم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد و این انتخابات همانند مجمع انتخابات قبلی در صحت و سلامت کامل برگزار می‌شود.

همچنین عباسعلی اکبری یکی از کاندیداها پس از اعتراض نسبت به جعلی‌بودن مدرک تحصیلی سهراب آزاد پیش از شروع رای گیری مجمع را ترک کرد و یحیی دادویی نیز انصرافش را از شرکت در انتخابات اعلام کرد.

سهراب آزاد ۲۰ رای، ایوب‌زاده ۴ رای، اکبری و مرادی هر کدام یک رای کسب کردند.

سرپرستی فدراسیون انجمن های ورزشی را تا زمان برگزاری انتخابات نصرالله پریچهره بر عهده داشت.

تنها ۲ نفر از اعضای هیات رئیسه فدراسیون انجمن های ورزشی انتخاب شدند

پس از این که عباس ناطق نوری از سوی اعضای مجمع به عنوان رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی به مدت ۴ سال انتخاب شد، اعضای هیات رئیسه فدراسیون نیز معرفی شدند.

مهدی حسینی و زهره طالبی به عنوان نایب رئیس مرد و زن، فاطمه ندایی خزانه دار، هومن منصوریان و سارا حیدری کارشناس خبره، یاسر سلیم بهرامی نماینده هیات‌های استانی و مجید سلامی به عنوان نماینده باشگاه ها معرفی شدند که پس از رای گیری اعضای مجمع، به جز مجید سلامی که به عنوان نماینده باشگاه ها و یاسر سلیم بهرامی نماینده هیات های استانی از سوی اعضای مجمع رای لازم را کسب کردند بقیه اعضای هیات رییسه از اعضای مجمع رای لازم را کسب نکردند.

مناف هاشمی: بعضی از انجمن‌ها شرایط تبدیل شدن به فدراسیون را دارند

همچنین مناف هاشمی در پایان مجمع انتخابات فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: انتظارات از این فدراسیون بالاست. ۲۸ انجمن در این فدراسیون وجود دارد که ۵ یا ۶ تای آنها المپیکی و آسیایی هستند که برای ما اهمیت دارند.

وی افزود: امیدواریم که در بازی‌های داخل سالن، ناگویای ژاپن و المپیک لس‌آنجلس انجمن‌های این فدراسیون را داشته باشیم و در آسیا بتوانیم مدال بگیریم. تلاش می‌کنیم از این فدراسیون حمایت لازم را داشته باشیم. بعضی از انجمن‌ها شرایط تبدیل شدن به فدراسیون را دارند که اگر امکان داشته باشد شاید چند سال آینده وزارت ورزش و جوانان بتواند این ارتقا را انجام بدهد.

در پایان مجمع محمدشروین اسبقیان معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: تا ۳ ماه آینده باید فدراسیون برای اعضای هیات رئیسه تشکیل جلسه دهد تا تکلیف اعضای هیات رئیسه فدراسیون که در این مجمع حدنصاب لازم را کسب نکردند تعیین و تکلیف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha