• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403033020354
  • منبع : شهرداری تهران

آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو، همزمان با راه‌اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران

آغاز عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو، همزمان با راه‌اندازی فاز نخست پایانه جدید شرق تهران

همزمان با راه‌اندازی فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران، عملیات اجرایی پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا تا پایان جدید شرق آغاز خواهد شد؛ این پروژه شامل مسیری به طول تقریبی ۴ کیلومتر و ۲ ایستگاه بوده و دسترسی به اماکنی چون بیمارستان شهید لواسانی و همچنین پردیس مسافری شرق تهران را تسهیل می‌کند.

به گزارش ایسنا، مسعود درستی مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو گفت: با توجه به اهمیت ایجاد مدهای حمل و نقل عمومی مکمل برای پایانه‌ها، همزمان با راه‌اندازی فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران، قصد داریم عملیات اجرایی پروژه امتداد شرقی خط ۲ از ایستگاه در حال بهره‌برداری فرهنگسرا تا پایانه جدید شرق را شروع کنیم. در واقع با رسیدن شبکه مترو به پردیس مسافری شرق، کارکرد هر دو سامانه حمل و نقلی مورد نظر ارتقاء پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه با بیان اینکه فضای سالن بلیت فروشی ایستگاه پایانی پروژه توسعه شرقی خط ۲ در پردیس مسافری شرق تعریف شده است، افزود: با احداث مسیر تونلی این پروژه، امکان بهره‌برداری از ایستگاه متروی پایانه شرق در کوتاه‌ترین زمان ممکن وجود دارد.

درستی در پایان گفت: با راه‌اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ مترو، دسترسی اهالی شهرهای اقماری شرق تهران به شبکه مترو را نیز آسانتر کرده و ضمناً مراجعان مراکزی چون بیمارستان شهید لواسانی هم می‌توانند با طی کمترین مسافت، خود را به ایستگاه مترو برسانند.

بنابر اعلام روابط عمومی امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، خط ۲ متروی تهران به طول تقریبی ۲۶ کیلومتر، شامل ۲۲ ایستگاه بوده و یکی از کریدورهای شرقی-غربی جابجایی مسافر در پایتخت به شمار می‌آید. در حال حاضر خط ۲ مترو از ایستگاه فرهنگسرا در منتهی الیه شرقی خود تا ایستگاه صادقیه در غرب تهران به شهروندان خدمات رسانی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۱ ۱۰:۲۳

کاش تا پردیس ادامه داشته باشه واقعا زمستان‌ها سر کار آمدن از پردیس خیلی سخته

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۱ ۱۸:۰۰

از زمانیکه کلنگ شهر پردیس خورد قرار بود مترو بیا ولی نمی دونم آیا بلاخره پردیس هم مترو میاد یا نه ما قشر ضعیف برای فرار از مستاجری اومدیم پردیس مشکل رفتن به سرکار با هزینه سنگین کرایه ماشین روبرو شدیم و سختی راه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۱ ۲۰:۴۵

جان عزیزتون بزنید تا پردیس از دست اتوبوسای افتضاحش خلاص شیم اگر نه تروقران اتوبوس جدید بزارید ریه ها و کمرمون نابود شد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۱ ۲۲:۳۰

لطفا مترو پردیس رو کامل کنید برای قشر ضعیف خیلی سخته باتشكر

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۳۱ ۲۳:۵۳

میشه لطفا برای پاکدشت هم مترو بسازین؟ بخدا نابود شدیم توی ترافیک🥲

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۱:۰۵

توسعه مترو توسط مدیران قدیم و جدید قابل ستودن است.چقدر این تلاش بازدهی خوبی دارد. همواره مترو را یک عدالت اچتماعی میدانم.درود به همه کارکنان محترم مترو. عزیزان در نگهداری مترو کوشا باشید.دعای مردم بدقه زندگی شما

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۰۱ ۱۳:۰۶

سلام مترو پردیس کی قرار اماده بشه فاز ۸