• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403033020283
  • منبع : اداره کل منابع طبیعی استان تهران

اخذ سند تک ‌برگی برای بیش از ۶۰۰ هکتار اراضی جنگلی استان تهران

اخذ سند تک ‌برگی برای بیش از ۶۰۰ هکتار اراضی جنگلی استان تهران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اخذ سند تک برگی برای بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی اراضی جنگلی استان تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا رضا بیانی گفت: تثبیت مالکیت دولت با اخذ یک سند کاداستر (سند تک برگی) به میزان یک میلیون و ۸۶۶ هزار و ۵۸۰ متر مریع در پلاک لتمان کن، یک سند به مساحت ۳ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۳۶۴ متر مربع در پلاک چیتگر و یک سند به مساحت یک میلیون و ۱۰۹ هزار و ۹۱۷ متر مربع در پلاک حسین آباد قلعه سلیمان خانی و در مجموع به مساحت ۶۳ میلیون ۷۰۰ هزار متر مربع واقع در  اراضی ملی پارک جنگلی چیتگر، شهرستان تهران  پس از ۵۰ سال  با تلاش معاون امور اراضی و کارکنان اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران  و با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و حوزه‌های ثبتی زیبادشت و رودکی به منظور جلوگیری از زمین‌خواری و تعرض به انفال و بیت المال متعلق به مردم دارای سند کاداستر (تک برگی) شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به تحقق اهداف و سیاست‌های ابلاغی سازمان منابع طبیعی  و آبخیزداری کشور درجهت سنددارشدن اراضی ملی اظهارکرد: اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی علاوه بر مشخص کردن مرز بین اراضی دولتی و مستثنیات، از بسیاری از تخلفات و جرایم دراین عرصه‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی اضافه کرد: صدور اسناد تک برگی اقدامی مهم و موثر در تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و با توجه به بالا بودن ضریب امنیت این سیستم و سرعت در پاسخگویی به مراجعان اجرای این طرح از اهمیت بسزایی برخوردار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران درباره مزایای این طرح اظهارکرد: از آنجایی که با اجرای این طرح اراضی ملی و مستثنیات کاملاً منفک و مشخص می‌شود، از این رو ضمن تثبیت حقوق و مالکیت دولت، از تجاوز و تصرف به عرصه‌های ملی و بیت‌المال جلوگیری می‌شود و زمینه بسیاری از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان تهران بیانی از هموطنان درخواست کرد: با رعایت اصول حفظ و نگهداری منابع طبیعی، از آسیب رساندن به درختان، جنگل‌ها، مراتع و دیگر عناصر طبیعت و آلوده کردن محیط زیست خودداری کنند و ضمن پاسداشت طبیعت و پرهیز از آلودگی و تخریب عرصه‌های طبیعی، در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha