• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403033020265
  • خبرنگار : 71263

نفت برنت در ۸۵ دلار ایستاد

نفت برنت در ۸۵ دلار ایستاد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا که بازار به سبک و سنگین کردن نگرانی‌های مختلف پرداخت، رشد شب گذشته را حفظ کرد و ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۲ سنت افزایش، به ۸۵ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶ سنت کاهش، به ۸۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص در معاملات روز گذشته بدنبال حمله پهپادی اوکراین به یک پایانه نفتی در بندر بزرگ روسیه، بیش از یک درصد صعود کرده بودند.در خاورمیانه، دورنمای تشدید جنگ در منطقه، نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه نفت در این منطقه را به دنبال داشته است.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار در شرکت سنگاپوری آی جی در این باره گفت: فعالان بازار، در حال به حساب آوردن ریسک عرضه هستند زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی به جبهه جدید بین رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان، کشیده شده است. کاهش تنش بین دو طرف در کوتاه مدت، دشوار به نظر می‌رسد و قیمت نفت را کاملا پشتیبانی خواهد کرد زیرا فعالان بازار، ضعف اقتصادی ناشی از خرده فروشی ضعیف‌تر از حد مطلوب در آمریکا و آمار گوناگون چین را نادیده گرفته‌اند.

تحلیلگران گروه ANZ در گزارشی نوشتند: ریسک گریزی در بازارهای جهانی، از قیمت نفت پشتیبانی کرد و آمار اقتصادی مختلف آمریکا برای ماه مه، این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو دیر یا زود، نرخ‌های بهره را کاهش خواهد داد.

مقامات فدرال رزرو برای کاهش یک یا دو دور نرخ‌های بهره تا پایان امسال، محتاطانه عمل کرده و منتظر هستند تائید بیشتری از کاهش تورم دریافت کنند. کاهش نرخ‌های بهره، هزینه‌های استقراض را کاهش داده و باعث رونق فعالیت اقتصادی و افزایش مصرف نفت میشود.

با این حال، عاملی که مانع افزایش بیشتر قیمت نفت شد، رشد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته بود. منابع بازار به نقل از آمار موسسه امریکن پترولیوم، اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن، به میزان ۲.۲۲۶۴ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز، کاهش ذخایر نفت به میزان ۲.۲ میلیون بشکه را پیش بینی کردند. ذخایر بنزین آمریکا، به میزان ۱.۰۷۷ میلیون بشکه کاهش یافت و ذخایر سوخت‌های دیگر، به میزان ۵۳۸ هزار بشکه افزایش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha