• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403033020256
  • خبرنگار : 71612

فرانسه، شریک قتل در غزه

فرانسه، شریک قتل در غزه

فرانسه مجوز تحویل «تجهیزات الکترونیکی» مورد استفاده برای ساخت پهپادهای مسلح را که مظنون به استفاده برای بمباران غزه هستند، به رژیم صهیونیستی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط رسانه مستقل Disclose، اینها پهپادهای مسلح «هرمس ۹۰۰» هستند که در بمباران مردم غزه نقش دارند و از تجهیزات فرانسوی بهره می‌برند.

به نقل از آناتولی، با وجود استفاده از هرمس ۹۰۰ در بمباران‌های مداوم در غزه، گروه «تالس» که ۲۶ درصد متعلق به دولت فرانسه است، اخیراً تجهیزات الکترونیکی را برای مونتاژ این پهپادهای مسلح تحویل داده است.

رسانه مستقل «دیسکلوز» اطمینان می‌دهد اینها «فرستنده نوع TSC 4000 IFF» هستند که توسط وزارت دفاع فرانسه به‌عنوان «سیستم‌های نظارت، ردیابی و شناسایی هدف» در نظر گرفته شده است و برای مونتاژ در هرمس ۹۰۰ عرضه شده‌اند.

این رسانه همچنین یادآور می‌شود این ادوات جنگی به پهپادهای اسرائیلی اجازه می‌دهد تا از هرگونه خطر برخورد یا آتش گشودن بین هواپیماهای خودی در امان باشند.

فرانسه مجوز تحویل حداقل هشت مورد از این فرستنده‌های عرضه شده توسط گروه Thalès را به اسرائیل صادر کرده است، اما تنها دو مورد در ابتدای سال ۲۰۲۴ تحویل داده شده است، درحالی‌که شش مورد دیگر توسط گمرک توقیف شده‌اند.

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه در این باره مدعی شد: مجوز فرانسه که داده شده است به ارتش اسرائیل حق استفاده از این قطعات را نمی‌دهد، بلکه فقط اجازه صادرات مجدد به کشورهای ثالث را می‌دهد.

افشاگری‌های دیسکلوز نشان می‌دهد فرانسه قطعاتی را فروخته که در ساخت مهمات استفاده شده است. از طریق این افشاگری‌ها، فرانسه سهم واضحی در تسلیحات رژیم صهیونیستی دارد.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش آن ارزیابی می‌کنند.

طی این مدت و به‌رغم تمامی حملات وحشیانه و غیرانسانی علیه غیرنظامیان و به‌ویژه زنان و کودکان در نوار غزه، اما ارتش به‌اصطلاح افسانه‌ای رژیم صهیونیستی متحمل خسارات و ضربات بی‌سابقه‌ای شده است، تا جایی که خود صهیونیست‌ها ناگزیر به اعتراف به شکست در مقابل مقاومت فلسطین شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha