• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403033020234
  • خبرنگار : 71381

خلاصه اخبار مجلس، ۳۰ خرداد؛ بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل

خلاصه اخبار مجلس، ۳۰ خرداد؛ بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل

مشروح مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (چهارشنبه)سی‌اُم خرداد ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می‌توانید در این گزارش بخوانید.

به گزارش ایسنا، جلسه علنی مجلس به ریاست حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد و بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در سطح کشور با حضور وزیر نفت در دستورکار قرار گرفت.

خلاصه اخبار مجلس، ۳۰ خرداد؛ بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل

جواد اوجی در صحن علنی ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل به نمایندگان با بیان این‌که شاهد جهش در صادرات نفت و وصول مطالبات خود هستیم، گفت: با اقدامات صورت گرفته در دولت مردمی اعلام می‌کنم هر دولتی که در آمریکا روی کار بیاید نمی‌تواند مانع صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران شود.

در جریان بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل، عبدالکریم حسین‌زاده با اشاره به این‌که با قاچاق بنزین مواجه هستیم، گفت: از یک طرف شاهد واردات بنزین هستیم و از یک طرف دیگر بنزین قاچاق می‌شود که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم افزایش برداشت ایران در میادین مشترک، خواستار بررسی گلایه‌ها از کیفیت سوخت در کشور شدند.

در ادامه همین جلسه،‌ حبیب الله ظفریان مدیرکل دفتر مطالعات انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش های مجلس ضمن تشریح تبعات منفی ناترازی انرژی در کشور گفت: میزان شدت انرژی در ایران ۲ برابر متوسط دنیا است که نشان از هدررفت و مصرف غیربهینه‌ انرژی در زنجیره تولید تا مصرف انرژی دارد.

در اخطاری در همین ارتباط حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی بیان کرد: براساس اصل ۶۶ قانون اساسی مجلس تنها جایی است که حق قانون‌گذاری دارد. بنده از اقدامات وزیر نفت در طول دولت سیزدهم تشکر می‌کنم. انصافا اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز صورت گرفت و حرکت رو به جلو بود.

مجتبی یوسفی هم به اظهارات روز گذشته وزیر خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم اشاره کرد که مدعی شده بود افزایش فروش نفت به خاطر این است که آقای بایدن پیچ تحریم‌ها را شل کرده است، گفت: اما بنده باید به ایشان بگویم که در زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمد ما بالغ بر ۹۰ میلیون بشکه نفت و میعانات نفتی روی کشتی و روی آب داشتیم. وزیر نفت دولت دوازدهم در نامه‌ای به شهید رئیسی و آقای روحانی اعلام کرده بود که میزان فروش نفت کاهش یافته و بیشترین از این نیز کاهش خواهد یافت. ظرف سه سال نمی‌توانید تاریخ را تحریف کنید.


تعداد دیگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ناترازی‌ها در حوزه انرژی بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف بنزین در سطح کشور و تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان تاکید کردند.

وزیر نفت در بخش دیگری از توضیحاتش به نمایندگان گفت:  امروز میزان برداشتمان از پارس جنوبی بیشتر از قطر است. درحالی که آنان با شرکت های بزرگ دنیا قرارداد بستند اما من این قرارداد را با پیمانکارهای داخلی منعقد کردم. به فضل الهی هیچ میدان مشترک نفتی بلاتکلیف نداریم. ۲۳ میلیارد دلار قرارداد برای توسعه میدان مشترک نفتی بسته‌ایم.

اخطارها و تذکرات نمایندگان مجلس

اسحاقی: وزارت نفت نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی خود پاسخگو نیست

تذکر رسایی درباره شیوه عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها

رنجبر: پرداخت تسهیلات به مستاجران باید در اسرع وقت صورت گیرد

نجفی: مجلس یازدهم با قانون اقدام راهبردی دست تیم مذاکره‌کننده را پر کرد

***

در بخش دیگری از جلسه علنی امروز، نماینده تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان متقاضی دو فوریت طرح اصلاح ماده ۳۸ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۲ روز از تشکیل مجلس دوازدهم می‌گذرد و هنوز کمیسیون‌ها شکل نگرفته است. تقاضای نمایندگان برای عضویت در برخی کمیسیون‌ها زیاد است که آنها توان علمی و تجربه لازم را هم دارند.

در نهایت نمایندگان با دو فوریت طرح مربوط به کاهش و افزایش ظرفیت تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مخالفت کردند.

ناطقین مجلس

جراره: رییس‌جمهور بعدی عاقبت بنی صدر را ببیند

خضریان: برخی اتاق‌ فکرها در تلاش برای ایجاد دوگانه‌سازی‌های جعلی هستند

نوین: کاندیداها صداقت و عمل به وعده‌ها را در اولویت قرار دهند

گودرزوند: روش کارکردهای گذشته کاندیداها چراغ راه اعتماد مردم قرار گیرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha