• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032920015
  • خبرنگار : 30147

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشمر:

کاشمر در آرامش/حمایت‌های لازم از آسیب دیدگان زمین لرزه به عمل خواهد آمد

کاشمر در آرامش/حمایت‌های لازم از آسیب دیدگان زمین لرزه به عمل خواهد آمد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشمر گفت: با تلاش تمام نیروهای خدمات رسان و اعضاء ستاد مدیریت بحران امداد و نجات در شهرستان پایان یافته و اکنون کاشمر در آرامش است.

حجت اله شریعتمداری در گفت و گو با ایسنا با اظهار تأسف از اینکه در ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر امروز، ۲۹ خرداد زمین لرزه‌ای به قدرت ۵ ریشتر در مقیاس امواج درونی زمین شهرستان کاشمر را لرزاند، افزود: تاکنون ۱۱۵ نفر مجروح داشته‌ایم که ۸۵ نفرشان به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه همچنان ۳۰ نفر در بیمارستان بستری هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه براثر این زمین لرزه ۴ نفر از هموطنانمان را از دست دادیم.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه از لحظات اولیه مدیریت بحران شهرستان فعال شد و به قید فوریت امدادرسانی به آسیب دیدگان آغاز شد، گفت: آوار برداری از لحظات اولیه به سرعت انجام و اکنون به پایان رسیده است.

وی گفت: تمامی دستگاههای امدادی و خدمات رسان از جمله آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، سپاه و بسیج و سایر دستگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.

شریعتمداری با اعلام اینکه اکنون مشکل خاصی در شهرستان نداریم و زندگی مردم به روال عادی خود برگشته است، افزود: تمامی تمهیدات لازم برای اسکان موقت آسیب دیدگان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه از فردا کار برآورد خسارت‌های وارده توسط کارشناسان انجام خواهد شد، بیان کرد: قطعأ از آسیب دیدگان این زمین لرزه حمایت‌های لازم به عمل خواهد آمد.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه عمده خسارت‌ها به منازل مسکونی بافت فرسوده شهر کاشمر بوده است، گفت: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده‌اند، عمده خسارت‌ها مربوط به نمای ساختمانها است.

وی با تاکید براینکه اطلاع رسانی‌های لازم صورت گرفته تا منازل مسکونی که دچار خسارت شده‌اند به دلیل وقوع احتمال پس لرزه حتماً امشب تخلیه کنند، اذعان کرد: امداد و نجات پایان یافته و همه ظرفیت‌ها از شهرستانهای اطراف از جمله تربت حیدریه، نیشابور، فیض آباد مه ولات، خلیل آباد، بردسکن و گناباد به کمک آمدند و به لحاظ تجهیزات و امکانات مشکل خاصی نداریم.

شریعتمداری اضافه کرد: اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی EOC و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی برای تسهیل در انتقال مصدومان آمادگی دارند تا اگر نیاز بود مصدومان به سایر مراکز درمانی شهرستان‌ها و مشهد منتقل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha