• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032919904
  • منبع : نمایندگی گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان عنوان کرد

برخورد قاطع با مسببین حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

برخورد قاطع با مسببین حادثه آتش‌سوزی بیمارستان قائم رشت

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۲۹ خرداد ماه با ابراز تاسف از حادثه تلخ آتش سوزی در بیمارستان قائم رشت، به خانواده‌های سوگوار تسلیت گفته و برای مجروحین این حادثه آرزوی صحت و سلامتی کرد.

وی افزود: در همان ساعات اولیه بروز حادثه، تیم قضایی از دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به سرپرستی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ، بازپرس و سایر همکاران مرتبط، در محل حضور پیدا کرده و علت حادثه در دست بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای قضایی گیلان گفت: پزشکی قانونی با آمادگی کامل ضمن تحویل اجساد فوت شدگان حادثه، علت فوت را بررسی و خدمات لازم به مصدومین را ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه پس از وقوع حادثه، بیماران به سرعت انتقال پیدا کردند گفت: از ۱۴۳ بیمار بستری، ۱۲۰ نفر به بیمارستان های دولتی منتقل شده و مابقی نیز توسط همراهان بیمار به سایر بیمارستان ها هدایت شدند.

این مقام ارشد قضایی تعداد فوت شدگان این آتش سوزی را تا این ساعت هشت نفر اعلام کرده و افزود: اکثریت آنان از بیمارانی بودند که وضعیت آنان وخیم و در بخش آی سی یو( طبقه همکف) بستری بودند و متاسفانه پس از انتقال از بخش آی سیو ، جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه علت حادثه و علت فوت بیماران در دست بررسی است، گفت: سازمان آتش نشانی باید با فوریت علت آتش سوزی را اعلام کرده و پزشکی قانونی نیز علت تامه فوت را مشخص نموده و فوری به شهروندان اطلاع رسانی می‌شود.

 حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی تصریح کرد: قاضی ویژه‌ای برای رسیدگی به این حادثه معین شده و پس از روشن شدن تمامی ابعاد پرونده و علت حادثه، با مسببین و اهمال کنندگان، برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، وی با بیان اینکه در مکان‌های پر ازدحام باید پیش بینی‌های امنیتی لازم صورت گرفته و مقررات ایمنی ساختمان ها رعایت شود، تصریح کرد: رعایت استاندار در تاسیسات و همچین نظارت مستمر بر موارد ایمنی از ضروریات پیشگیری از چنین حادثه‌های احتمالی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha