• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403032919862
  • خبرنگار : 50973

سرارزیاب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

‌پیشرفت هر کشور باید بر مبنای فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی باشد

‌پیشرفت هر کشور باید بر مبنای فناوری، نوآوری و تجاری‌سازی باشد

ایسنا/تهران ‌ سر ارزیاب معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و فناوری در دنیا یکی از مهمترین مقوله‌های پیشرفت هر کشور باید بر مبنای فناوری، نوآوری و تجاری سازی باشد.

‌وحید یونسی، سر ارزیاب معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست ریاست جمهوری و مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شرکت دانش ما با پشتوانه کارشناسان و متخصصان خود در حوزه های مختلفی مانند عمران، نانو و بایو تکنولوژی، معدن، نفت، گاز، پلیمر و پتروشیمی، کشاورزی، صنایع غذایی، نساجی، بانکی و بیمه، فناوری اطلاعات، پزشکی و سلامت، برق و الکترونیک، مکانیک، طراحی صنعتی، تحقیقات بازار و مدیریت صادرات فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت ما به عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری نانو، ستاد غذا و کشاورزی، صندوق پژوهش و فناوری تجهیزات پزشکی و سلامت و سایر بخش های علمی و صنعتی، نقش کلیدی در ارائه خدمات فناوری، نوآوری و دانش بنیان صنایع دارد.

یونسی ‌بیان کرد: شرکت ما از مرحله ایده تا تجاری سازی فناوری و نوآوری، همراه استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان است، بیزنس کوچینگ نوآوری صنایع، ارزیابی فناوری نانو و دانش بنیان و اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، طرحی صنعتی محصول فناورانه و نواورانه، تحقیقات و توسعه بازار، مدیریت صادرات، تجاری سازی و تبادل فناوری و نوآوری، برگزاری رویدادها، همایش ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی با محوریت فناوری نانو و دانش بنیان، ارزش گذاری فناوری و نوآوری را انجام می دهد.

سرارزیاب معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: چشم انداز شرکت دانش بنیان ما کمک به توسعه کسب و کارهای، کوچک و بزرگ دانش محور با سطح فناوری متوسط به بالا در بازارهای داخلی و جهانی و مدیریت صادرات این محصولات و کمک به رشد و توسعه تولید در کشور عزیزمان است.

وی ادامه داد: این شرکت دانش بنیان در حال حاضر توانسته چندین محصول فناورانه و نوآورانه مانند؛ نانو رنگ های مقاوم به خوردگی با هدف اجرا بر روی تجهیزات و ادوات خطوط ریلی مانند پیچ و پابند ریلی در مناطق ماسه گیر، تثبیت کننده ماسه های روان با استفاده از مالچ های ارگانیک، انواع نانو پوشش های مقاوم به سایش، نانو پلیمرها و نانو لاستیک های صنایع معدنی و چندین فناوری دیگر را تجاری سازی نماید.

یونسی با اشاره به فعالیت‌های برون مرزی این شرکت دانش بنیان، اضافه کرد: با شرکای تجاری داخلی و خارجی در کشورهای، ترکیه، عمان، قطر و امارات تحقیقات بازار و مدیریت صادرات محصولات دانش بنیان و فناوری نانو را در دست اقدام داریم و در حال حاضر به بیش از ۵۰ برند معتبر ایران خدمات ارائه میکنیم.

این مقام مسئول گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون علم و فناوری در دنیا یکی از مهمترین مقوله های پیشرفت هر کشور باید بر مبنای فناوری، نوآوری و تجاری سازی باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایران از این قاعده مستثنی نیست، توضیح داد: با برنامه‌ریزی های انجام شده و توجه ویژه به شرکت‌ها و اقتصاد دانش بنیان، این موضوع بسیار حائز اهمیت است و تقاضای شرکت‌ها برای داشتن نوآوری و دانش بنیان شدن محصولات و خدمات با توجه به حمایت های خوب معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حال افزایش است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha