• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032919695
  • خبرنگار : 50649

/اخبار کوتاه پلیس فارس/

از توقیف ضبط و باندهای ۲۵ میلیاردی قاچاق تا دستگیری هتاک شبکه‌های اجتماعی

از توقیف ضبط و باندهای ۲۵ میلیاردی قاچاق تا دستگیری هتاک شبکه‌های اجتماعی

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر توقیف ضبط و باندهای ۲۵ میلیاردی قاچاق، دستگیری قاتل و دستگیری عامل هتک حیثیت یک بانو در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۹ خردادماه گفت: در بازرسی از یک منزل مسکونی انواع ضبط و باند خارجی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال کشف شد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود مقادیری کالای قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی به محل‌ مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل یک هزار و ۱۹ دستگاه ضبط و باند خارجی قاچاق را کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و به همراه یک نفر متهم تحویل مرجع قضایی شد.

اختلافات قبلی علت درگیری منجر به قتل

فرمانده انتظامی استهبان گفت: قاتلی که با ضربات سلاح سرد یک نفر را به قتل رسانده بود دستگیر و روانه دادسرا شد.

حسین اکبرپور بیان کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در بیست و هفتم خردادماه سال جاری در یکی از محله‌های شهرستان استهبان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه و تحقیقات از شاهدان عینی مطلع شدند که ۲ نفر ناشناس به درب منزل مقتول مراجعه و با سلاح سرد وی را به شدت مجروح و به دلیل شدت جراحات وارده به قتل می‌رسد.

فرمانده انتظامی استهبان ادامه داد: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند مخفیگاه قاتل را شناسایی و وی را به همراه همدستش دستگیر کنند.

اکبرپور با بیان اینکه قاتل ۲۳ ساله در بازجویی اولیه علت و انگیزه درگیری را اختلافات قبلی عنوان کرد، افزود: متهمین پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.  

دستگیری عامل هتک حیثیت خانم مرودشتی در شبکه‌ اجتماعی

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری شخصی که در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت کرده بود، خبر داد و گفت: خانمی با ارائه مستندات و مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و بیان کرد فردی ناشناس از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید برای وی کرده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

فرشید زینلی ادامه داد: با تحقیقات تخصصی و بررسی فنی صورت گرفته، متهم ۲۱ ساله شناسایی و با دستور مرجع قضایی احضار و پس از ارائه مستندات از سوی پلیس، متهم به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به جرم خود مبنی بر هتک حیثیت اقرار کرد، گفت: پس از تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

زینلی به افرادی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید و هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه دیگران می‌کنند، هشدار داد با اثبات عمل مجرمانه، آنها باید پاسخگوی قانون و مسئول عمل مجرمانه خود باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha