• چهارشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403032919664
  • خبرنگار : 71664

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد

ریل‌گذاری خوب دولت سیزدهم در حوزه درمان / دولت آتی «مساله‌محور» باشد

ریل‌گذاری خوب دولت سیزدهم در حوزه درمان / دولت آتی «مساله‌محور» باشد

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه دولت سیزدهم در عرصه درمان به خوبی ریل‌گذاری کرده، گفت: امیدوارم که اقدامات انجام شده در دولت آتی ادامه داشته باشد؛ دولت چهاردهم «مساله‌محور» باشد و تلاش کند که مشکلات مردم را از میان بردارد.  

دکتر سعید کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برنامه‌های دولت سیزدهم برای گسترش شبکه بیمارستانی کشور گفت: دولت سیزدهم در نظر داشت ۲۵هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کند.  اگر عمر دولت سیزدهم به چهار سال می‌رسید، ۲۵هزار تخت به شبکه بیمارستانی کشور اضافه می‌شد. در حال حاضر، ۱۷هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کرده‌ایم.

افتتاح ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی تا ۲ هفته آتی

وی با اشاره به مدت باقیمانده از فعالیت دولت کنونی گفت: حدود ۲ هفته دیگر از عمر دولت سیزدهم باقیمانده و ۱۰۰۰ تخت دیگر به تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور طی این مدت اضافه می‌شود. به طور مثال، ۷۰۰ تخت از یکهزار تختی که طی فعالیت باقیمانده از دولت سیزدهم افتتاح می‌شود، برای بیمارستان «حضرت ولیعر» اراک است که به زودی افتتاح می‌شود.

برنامه دولت سیزدهم برای بیمارستان‌سازی چه بود؟

۷۰۰۰ تخت بیمارستانی در مراحل نهایی بهره‌برداری

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: بازهم تاکید می‌کنم، دولت سیزدهم در نظر داشت ۲۵هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه کند و طی حیات خود توانست ۱۸هزار تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی اضافه کند. ۷هزار تخت دیگر از مجموع ۲۵هزار تختی که مدنظر وزارت بهداشت است، مراحل نهایی بهره‌برداری را سپری می‌کنند؛ اما فرصت کافی برای بهره‌برداری وجود ندارد. ۷ هزار تخت باقیمانده در دولت آتی افتتاح می‌شود.

مجوز جذب ۲۵۰۰۰ نیروی جدید در وزارت بهداشت

وی درباره جذب نیروی انسانی مورد نیاز با توجه به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی گفت: سازمان اداری و استخدامی، مجوز جذب ۲۵هزار نیروی‌انسانی برای تمام حوزه‌های  درمان، بهداشت و آموزش را صادر کرده ولی عمده این افراد برای حوزه درمان هستند. با توجه به نیاز شبکه درمانی کشور به پرستار و نیاز مراکز درمانی تازه افتتاح شده به نیروی انسانی، اغلب افرادی که جذب وزارت بهداشت می‌شوند برای حوزه درمان هستند.  

کریمی با بیان اینکه دولت‌سیزدهم ریل‌گذاری‌های خوبی در عرصه درمان انجام داده، افزود: «دسترسی مردم به خدمات پزشکی»، «عادلانه شدن درمان» و «حمایت  از کادر درمان» جزو ریل‌گذاری‌های دولت سیزدهم در عرصه درمان است. امیدوارم که اقدامات انجام شده در دولت آتی ادامه داشته باشد. دولت چهاردهم «مساله‌محور» باشد و تلاش کند که مشکلات مردم را از میان بردارد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha