• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403032919531
  • خبرنگار : 50604

در گفت‌وگو با ایسنا بیان شد؛

برنامه‌های کانون پرورش فکری گلستان برای تابستان ۱۴۰۳ چیست؟

برنامه‌های کانون پرورش فکری گلستان برای تابستان ۱۴۰۳ چیست؟

ایسنا/گلستان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار طرح مراکز الگو را خواهیم داشت که بر اساس سه رویکرد مرکزمحور، نوجوان محور و مخاطب محور برگزار می‌شود، اهم برنامه‌های این مرکز در تابستان را تشریح کرد.

الهه غیناقی در دیدار با معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان و هیئت تحریریه خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ مرکز در سطح استان گلستان دارد که از این تعداد سه مرکز در شهر گرگان، دو مرکز در گنبدکاووس، یک مرکز در شهر دلند و یک مرکز نیز در مابقی شهرستان‌های گلستان قرار دارد.

وی بیان کرد: تا پیش از این تنها دو مرکز در شهرهای گرگان و گنبدکاووس به صورت دو شیفت فعالیت می‌کردند و مابقی مراکز تک شیفت بودند که به منظور بهره‌مندی بیشتر کودکان مراکز دو شیفت به صورت سه شیفته و اکثر مراکز تک شیفت به صورت دو شیفته فعال شدند.

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان اضافه کرد: علاوه بر ۱۸مرکز ثابت، ۹ کتاب‌خانه سیار، ۲ کتاب‌خانه پستی و ۳ مرکز فراگیر برای برگزاری کارگاه‌های دوره‌ای و تخصصی با مربیان متخصص و مجرب در تابستانی سال جاری به منظور تمرین مهارت‌های زندگی آماده‌ی خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان هستند.

برنامه‌های کانون پرورش فکری گلستان برای تابستان ۱۴۰۳ چیست؟

اجرای ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی با حضور مربیان مجرب 

وی از آغاز کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستانه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تابستانتو بساز» خبر داد و افزود: با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان، کلاس‌های مراکز کانون در ۶۲ فعالیت فرهنگی، هنری و ادبی با حضور مربیان مجرب آغاز شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:  متقاضیان عضویت در مراکز کانون از تابستان امسال علاوه بر خدمات مرتبط با امانت کتاب و استفاده از سالن‌های مطالعه، ۸ فعالیت کتاب محور رایگان مانند معرفی و نقد و بحث کتاب، روخوانی، آشنایی با مفاخر، مشاهیر، مشاغل و ویژگی‌های تاریخی و جغرافیای و اقوام سرزمین، آشنایی با قرآن و احادیث، مهارت‌های خوب شنیدن و خوب گفتن(قصه‌گویی) دریافت می‌کنند.  

غیناقی با اشاره به تشکیل باشگاهی از فعالیت دانش‌آموزان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که در مسابقات بین‌المللی حائز رتبه برتر شده‌اند، گفت:   امسال سه محور مرکزمحور، نوجوان محور و مخاطب محور به صورت پایلوت در دستور کار ما قرار گرفته و با توجه به شناسایی منطقه و ظرفیتی که وجود دارد در مراکز کانون پرورش فکری خدمت‌رسانی می‌شود.

برنامه‌های کانون پرورش فکری گلستان برای تابستان ۱۴۰۳ چیست؟

وی بیان کرد: تشکیل ۱۶ باشگاه با توجه به فعالیت‌های اثر بخش در حوزه کودکان و نوجوانان در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برنامه‌ریزی شده است که هدایت آن با مربیان مراکز و اجرای آن توسط نوجوان است.

استفاده از نوجوانان نخبه به عنوان مربی

وی با اشاره به استفاده از نوجوانان نخبه به عنوان مربی در بخش‌های مختلف هنری، علمی، فنی و آموزشی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: نوجوانان از همسن وسالان خود بیشتر اثرپذیری دارند و این طرح با هدف اینکه کانون تبدیل به پاتقی امن و دوست داشتنی برای نوجوانان قرار بگیرد، راه‌اندازی شده است.

ارسال کامیونت کتاب به مراکز کم برخوردار

 مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان از ارسال کامیونت کتاب همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و شاد نظیر اجرای عروسکی در روستاهایی که متقاضی این طرح هستند، خبر داد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال این کامیونت در روستاها و مناطق کم برخوردار با اهدا کتاب و برنامه‌های فرهنگی به کودکان و نوجوانان خدمت‌رسانی می‌کند.

غیناقی ادامه داد: با افزایش کارگاه‌های تابستانی، علاقه‌مندان می‌توانند از طیف گسترده دوره‌هایی مانند مهارت‌های ارتباطی و تمرین خوب زندگی کردن تا انواع زیر مجموعه‌های هنرهای تجسمی، نمایش و تئاتر، شعر و داستان‌نویسی، پویانمایی، قصه‌گویی (فن بیان، زبان بدن، پرورش و پردازش متن)، عکاسی، نجوم و رباتیک بهره ببرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha