• دوشنبه / ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403032819139
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی خبر داد

زنده گیری یوزپلنگ نابالغ در منطقه یوزکنام ابریشم

زنده گیری یوزپلنگ نابالغ در منطقه یوزکنام ابریشم

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل محیط زیست خراسان شمالی از زنده گیری یوزپلنگ نابالغ در منطقه یوزکنام ابریشم خبر داد.

رضا شکاریان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: صبح روز جمعه (۲۵ خرداد۱۴۰۳) یوزبانان زیست کنام پل ابریشم موفق به ثبت تصویر یک قلاده یوزپلنگ نابالغ در محدوده سیاسی استان سمنان شدند که ظاهرا سالم ولی از مادر جدا شده و در جستجوی مادر خود بوده، بنابراین با توجه به شرایط خاص این یوز که مادرش را ظاهرا از دست داده و توان شکار و تامین غذا برای خود را نداشته تصمیم بر این شد که اگر پس از پایش منطقه خبری از یوز مادر نشد برای حفظ سلامت و بقا، عملیات زنده گیری انجام شود.

وی افزود: این اتفاق امروز دوشنبه ۲۸ خرداد توسط تیم اعزامی از سازمان انجام شد و این یوز به نزدیک ترین مکان آماده که شرایط قرنطینه و نگهداری را دارد منتقل شده تا تصمیمات بعدی برای آن گرفته شود.

شکاریان ادامه داد: در حال رایزنی و فراهم آوردن شرایط جهت انتقال یک قلاده یوزپلنگ به سایت نگهداری پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم هستیم که در این موضوع سازمان هم قول داده با به وجود آمدن شرایط ممکن فنی و علمی، در نزدیک ترین زمان حتما این خواسته محقق خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۸ ۲۱:۴۴

با سلام ، احتمالا مادر یوز پلنگ نابالغ در مکانی مثل یک چاه یا یک گودال یا در یک شکاف بین دو کوه گیر کرده است ، اگر منطقه را خوب جستجو کنید احتمالا او را پیدا خواهید کرد و یا ار مردم همان منطقه در مورد شکار یوز تحقیق کنید.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۰۲:۰۹

یوز مادر در اون حدی که شما تصور میکنید ناتوان و ساده لوح نیست که دخل گودال یا چاله گیر کنه . احتمال فاجعه شکار یوز بیشتر محتمل است .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۶:۲۶

بزرگترین دشمن یوزها در طبیعت سگ‌های گله و انسان‌ها هستند که دومی از جنس تصادف جاده‌ای است. اصولا شکارچی یوز نداریم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۹ ۱۱:۲۳

ای جانم 😍😍😍😍ایکاش عکسش را هم می گذاشتید الهی که مادرش زنده باشه و هر چه زودتر پیدا بشه و پیش توله اش برگرده🤲🤲🤲 شما را به خدا آنهایی را که حیوانات را آزار می دهند یا آنها را از پا در می آورند برخورد خیلی خیلی جدی داشته باشید خدایا نگهدار حیوانات و آنهایی که از حیوانات مراقبت و مواظبت می کنند باش الهی آمین 🤲🤲🤲🌺🌺🌺🌺