• یکشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032718047
  • خبرنگار : 50121

فرماندار اردستان:

بازارچه دائمی صنایع دستی در اردستان راه‌اندازی می‌شود

بازارچه دائمی صنایع دستی در اردستان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: تلاش خواهیم کرد در شش‌ماهه اول سال جاری خانه تاریخی حکیم اردستان را به‌عنوان بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهرستان راه‌اندازی کنیم.

سید محمدهادی احمدی طباء در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در دورهمی هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان در خانه تاریخی رودابه زواره موارد خوبی مطرح شد، اظهار کرد: با برنامه‌های صورت گرفته و سیاست‌های کلی دولتِ شهید جمهور، موضوع صنعت گردشگری و صنایع‌دستی از اولویت‌های کاری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به زیرساخت‌های قدیمی و تاریخی که وجود دارد یکی از مزایای قوی شهرستان اردستان مباحث مربوط به گردشگری و صنایع دستی است، افزود: با پیگیری‌های که در دو سال گذشته صورت گرفته و دستور شهید رئیسی موضوع بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفت که با توجه به سهمیه‌ای که به اردستان اختصاص گرفت ۱۰ نفر از هنرمندان این شهرستان به زودی بیمه خواهند شد.

فرماندار اردستان از حمایت فرمانداری اردستان از هنرمندان و بهره‌گیری از اختیارات شهرستان در عرصه هنر خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به صورت قرض‌الحسنه به این افراد پرداخت شده است.

احمدی طباء یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی را ایجاد زیرساخت و بازارچه فروش صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: با توجه به سفر رئیس‌جمهور شهید به استان اصفهان ۴۸ میلیارد ریال بابت بازارچه صنایع دستی شهرستان اختصاص داده شد تا با آن بتوانیم خانه حکیم اردستان را پس از ۱۲ سال برای این رویداد بازسازی و مرمت کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف در شهرستان اردستان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌ها و مشوق‌های لازم از هنرمندان عرصه صنایع‌دستی که می‌تواند یکی از محورهای مهم توسعه اردستان باشد ایجاد انگیزه کرد. تلاش خواهیم کرد در شش‌ماهه اول سال جاری خانه تاریخی حکیم اردستان را به‌عنوان بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان و در راستای ایجاد زیرساخت محصولات هنرمندان راه‌اندازی کنیم.

تأسیس شرکت‌های تعاونی هنرمندان، راهگشای مشکلات خواهد بود

فرماندار اردستان در خصوص درخواست هنرمندان مبنی بر اعطای تسهیلات کم‌بهره، گفت: تسهیلات کم‌بهره قوانین مخصوص خود را دارد و قطعاً هنرمندانی که شرایط آن را داشته باشند کمک خواهیم کرد تا سرمایه در گردش را برای خرید مواد اولیه فراهم کنند.

احمدی طباء با تأکید بر اینکه شهرستان اردستان دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه صنایع دستی است، گفت: معتقدیم باید از هر ظرفیت و توانمندی و زیرساختی برای رونق و شکوفایی صنایع دستی شهرستان در رشته‌هایی مانند خراطی، سفال، گلیم و میناکاری و دیگر رشته‌هایی که در این شهرستان وجود دارد بهره برد.

وی بر لزوم تأسیس شرکت‌های تعاونی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: هنرمندان و فعالان حوزه گردشگری اگر بتوانند با هم‌افزایی، شرکت تعاونی هنرمندان را تأسیس کنند یک اتفاق بسیار خوبی در این بخش خواهد افتاد و مطمئناً راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود. حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، دریافت تسهیلات بلندمدت از مزایای تشکیل شرکت تعاونی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha