• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403032516955
  • منبع : نمایندگی مازندران

روزهای روشن در انتظار تیراندازی مازندران

روزهای روشن در انتظار تیراندازی مازندران

ایسنا/مازندران تیراندازی مازندران که سالهاست از فقر امکانات و زیرساخت‌ها رنج می‌برد، طی ۶ ماه گذشته دو بار میزبان رئیس فدراسیون تیراندازی بود در این سفر سردار مرتضی قربانی وعده داد در صورت راه‌اندازی امکانات تیراندازی در مازندران، فدراسیون تیراندازی مسابقات ملی را در استان مازندران برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی هیات تیراندازی مازندران، وجود استعدادهای فراوان، دارا بودن ورزشکاران ملی و المپیکی، امکانات بالقوه گردشگری و علاقمندان بسیارِ شکار در مازندران موجب شده که این استان از سایر نقاط کشور متمایز گردد و مستعد ایجاد زیرساخت‌های ورزش تیراندازی باشد. 

همین نکات مهم سبب شد تا سردار مرتضی قربانی در راستای رونق ورزش تیراندازی در مازندران باری دیگر به این استان ورزش‌خیز سفر کند. 

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه حضورش در استان مازندران به اتفاق مدیرکل ورزش و جوانان از امکانات ورزشی استان بازدید کرد. 

در این بازدید، زیرساخت‌های استادیوم شهدای ساری جهت راه‌اندازی سالن‌های تیراندازی مورد بازبینی قرار گرفت. 

دکتر علی رجبی وندچالی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در این راستا قول مساعد برای راه‌اندازی سالن‌های تیراندازی داد و مقرر شد طی مراحل قانونی این واگذاری صورت گیرد. 

سردار مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی نیز از همراهی مدیریت ورزش مازندران با هیات تیراندازی قدردانی کرد و خواستار همکاری‌های بیشتر در رابطه با توسعه این ورزش شد. 

روزهای روشن در انتظار تیراندازی مازندران

وی وعده داد در صورت راه‌اندازی امکانات تیراندازی در مازندران، فدراسیون تیراندازی مسابقات ملی را در استان مازندران برگزار خواهد کرد. 

بهروز اسکندرنیا رئیس هیات تیراندازی مازندران نیز از فقر امکانات تیراندازی در مازندران گفت و از عدم ایجاد زیرساخت‌ها در سنوات گذشته گلایه کرد. 

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های فدراسیون تیراندازی از هیات مازندران، از وجود استعدادهای فراوان در استان گفت و خواستار حمایت بیشتر اداره‌کل ورزش و جوانان شد تا استعدادهای تیراندازی مازندران قدرت ظهور و بروز پیدا کنند. 

رئیس فدراسیون تیراندازی در ادامه سفرش به مازندران، در نشست با استاندار حضور یافت تا نتایج این سفر را با مدیریت ارشد استان در میان بگذارد. 

کسب ۱۰ مدال در اهداف پروازی

رئیس فدراسیون تیراندازی در این نشست، مردم مازندران را با فرهنگ و قدردان دانست و گفت: استان مازندران در دفاع مقدس ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که نشان از فداکاری مردمان این سرزمین دارد. 

سردار قربانی، مازندرانی‌ها را مطیع ولایت فقیه خواند و افزود: طی ۱۰ سال قبل از حضورمان در فدراسیون تیراندازی هیچ مدالی در اهداف پروازی کسب نشده بود و طی یکسال اخیر موفق به کسب ۱۰ مدال شدیم و یک سهمیه المپیک نیز بدست آوردیم. 

روزهای روشن در انتظار تیراندازی مازندران

رئیس فدراسیون تیراندازی یادآور شد: در سفرهای استانی، با استانداران توافق می‌کنیم که در هر شهرستان یک زمین به ورزش تیراندازی اختصاص یابد و امیداوریم این مهم در مازندران هم محقق شود. 

سردار قربانی با اشاره به اینکه ورزش تیراندازی در دین‌مان توصیه شده است، خواستار توجه ویژه به جوانان و استعدادهای موجود این ورزش شد.

مازندران مستعد کارهای بزرگ است

در ادامه استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران مستعد کارهای بزرگ است، اظهار کرد: این استان نیروی انسانی خوبی دارد که باید توجه ویژه به این مهم داشت‌. 

یوسف نوری تاکید کرد: هر کدام‌مان در هر جایگاهی هستیم وظیفه داریم کارهای بزرگ را به سرانجام برسانیم. 

وی استفاده از امکانات گردشگری در توسعه ورزش تیراندازی را بسیار با اهمیت خواند و گفت: بسیاری از سایت‌های تفریحی و امکانات موجود در استان مازندران متروکه است که باید مورد استفاده قرار گیرد. 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تیراندازی سنت ماست و توصیه شده است، افزود: اگر امکانات تیراندازی مهیا شود، تفنگ‌های بی‌اجازه برداشته خواهد شد و شکارچیان به این ورزش روی خواهند آورد. 

نوری خاطرنشان کرد: مازندران پذیرای رقابت‌های ملی است و در این راستا آماده هرگونه همکاری هستیم.

فقر امکانات تیراندازی در مازندران

همچنین رئیس هیات تیراندازی مازندران از نبود زیرساخت‌ها گفت و خواستار حمایت ویژه در این راستا شد. 

بهروز اسکندرنیا با اشاره به اینکه این ورزش تجهیزات‌محور و گران است خواستار همکاری بیشتر فرماندران با هیات تیراندازی شد. 

روزهای روشن در انتظار تیراندازی مازندران

وی با بیان اینکه در هیچ شهرستانی زیرساخت و امکانات مناسب تیراندازی نداریم، یادآور شد: تیراندازی ورزشی امنیتی است و مسئولین باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند. 

رئیس هیات تیراندازی مازندران با تاکید بر اینکه باید گردشگری و ورزش تیراندازی را به هم سنجاق کنیم، ادامه داد: مازندران استعدادهای زیادی در تیراندازی دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

زیرساخت‌های تیراندازی دایر می‌شود

 مدیرکل ورزش و جوانان مازندران نیز از وجود استعدادهای فراوان در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۳۰ ورزشکار ایرانی سهمیه المپیک کسب کردند که از این میان ۸ سهمیه سهم مازندران بوده است. 

 علی رجبی وندچالی با اشاره به اینکه ۳ داور مازندرانی در المپیک پاریس حضور خواهند داشت، افزود: هدف‌مان کسب ۴ مدال طلا در المپیک است. 

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های تیراندازی هرچه زودتر در شهرستانها استقرار یابد. 

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: برای راه‌اندازی سالن‌های تیراندازی در ورزشگاه شهدای ساری باید طرح این اقدام توسط هیات تیراندازی تدوین و با طی مراحل قانونی این واگذاری صورت گیرد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha