• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403032416651
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان:

۹۹ درصد جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند

۹۹ درصد جمعیت شهری کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۹ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند.

امید صالحی روز پنجشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۴۰۳ در حاشیه جام رسانه امید استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران افزود: دولت سیزدهم ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع مشکل فرسودگی شبکه آب اختصاص داده است.

وی اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۹ هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آب است که ۷ هزار کیلومتر آن مربوط به مناطق روستایی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با همکاری بسیج سازندگی، آبرسانی به ۱۰۷ روستا در دستور کار قرار گرفته و در این زمینه، استان در جایگاه خوبی در سطح کشور قرار دارد. 

صالحی در خصوص اقدامات انجام شده برای رفع تنش آبی در استان تصریح کرد: شهرستان گچساران با مشکلات جدی در زمینه تأمین آب مواجه بود و برای رفع این مشکل ۳۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که این اقدامات کمک بزرگی به پایداری آب در این منطقه کرده است.

وی با اشاره به وضعیت شهر لیکک ادامه داد: با مشکلات تنش آبی مواجه بوده و با قول‌هایی که در جلسه با وزیر داده شد، اقدام به اصلاح ۲.۵ کیلومتر از خط انتقال آب این شهر کردند که نتیجه آن، سرریز شدن مخازن آب بعد از پنج سال بوده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع خریداری لوله‌های انتقال آب روستاهای امامزاده جعفر نیز پرداخت و عنوان کرد:  در ایام گرم سال، آبرسانی به این منطقه با تانکر انجام شد و با حفر یک حلقه چاه، تنش آبی این منطقه کاهش یافت.

صالحی تاکید کرد: برای پایداری شبکه آب مادوان نیز به دنبال حفر چند حلقه چاه جدید هستند.

وی ادامه داد: که پیش از انقلاب هیچ سیستم دفع فاضلاب در استان وجود نداشت اما طی سال‌های اخیر چهار تصفیه‌خانه در یاسوج، سی‌سخت، گچساران و دهدشت راه‌اندازی شده است. به همت استاندار و دولت، تصفیه‌خانه چرام نیز از پیشرفت ۱۵ درصدی به ۹۰ درصد رسیده و برای تکمیل آن به ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب یاسوج گفت: تاکنون ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و این تصفیه‌خانه اضطراری شهر یاسوج با هزینه‌ای بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

صالحی با بیان اینکه ۹۹ درصد جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار دارند، افزود: روزانه ۳۰ تا ۳۵ مورد شکستگی لوله در استان رخ می‌دهد که با اقدامات انجام شده، این مشکل به حداقل خواهد رسید.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ۴۰ درصد شبکه انتقال آب یاسوج فرسوده است و در سفر اول دولت به استان، ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای رفع فرسودگی شبکه آب اختصاص یافت که تاکنون ۵۸ میلیارد تومان در یاسوج صرف اصلاح شبکه شده است. از مجموع ۲۵۰ کیلومتر شبکه، تاکنون ۴۰ کیلومتر اصلاح شده و پیمانکاران در چهار و پنج جبهه کاری مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha