• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032416589
  • خبرنگار : 50121

فرماندار اردستان:

نرخ بیکاری اردستان به زیر ۷ درصد رسید

نرخ بیکاری اردستان به زیر ۷ درصد رسید

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: با تلاش همه مسئولان شهرستان نرخ بیکاری سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ در اردستان باز هم کاهشی بوده و این نرخ به ۶.۵۲ درصد رسیده است.

سید محمد هادی احمدی طباء، عصر امروز (پنجشنبه، ۲۴ خرداد) در کارگروه اشتغال شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهدای خدمت و در راس آن شهید رئیسی همواره زنده نگه داشته شود، زیرا یکی از افرادی که پای رشد ارتقای حوزه اقتصاد، اشتغال و تولید در سطح کشور ایستاد این شهید بزرگ بود.

وی افزود: سال گذشته با مجموعه حمایت‌های صورت گرفته رصد اشتغال شهرستان حدود ۱۱۸ درصد تحقق پیدا کرده است. تاکید داریم برای تحقق هدف‌گذاری مشخص شده در ایجاد اشتغال شهرستان اردستان همه‌ ظرفیت‌ها و دستگاه‌های متولی پای کار باشند تا روند خوب طی شده و در سالهای گذشته تداوم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با بیان اینکه نرخ بیکاری شهرستان اردستان سال گذشته ۷.۸۲ دزصد بوده و توانستیم رتبه اول استان را کسب کنیم، گفت: با تلاش همه مسئولان شهرستان نرخ بیکاری سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ باز هم کاهشی بوده و این نرخ به ۶.۵۲ درصد رسیده است که بی سابقه بوده است. دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال باید تلاش کنند تا پایان تیرماه ۳۰ درصد تعهد اشتغال خود را در سامانه رصد ثبت کرده باشند.

احمدی طباء با اشاره به اقدامات قابل توجه بنیاد برکت در پرداخت تسهیلات اشتغال شهرستان اردستان، گفت: از مجموعه بنیاد برکت می‌خواهیم هدف گذاری و اولویت تسهیلات و اشتغال ایجاد شده خود را در حوزه صنایع دستی و کشت گلخانه‌ای شهرستان قرار دهد. شهرستان اردستان در نقطه‌ای از سرزمین پر برکت ایران قرار گرفته که خداوند تمام نعمت‌های خود را در آن به کمال قرار داده است، بنابراین باید از فرصت‌هایی که در منطقه وجود دارد نهایت استفاده را ببریم.

بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال اردستان تحقق یافت

همچنین رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان در این جلسه گفت: سال گذشته با مجموعه پیگیری‌های صورت گرفته شاهد کاهش ۲۰ درصد مقرری بگیران بیمه بیکاری و افزایش ۱۰۰۰ نفری تعداد بیمه شدگان بودیم.

وحید نقوی با بیان اینکه با تلاش و هم افزایی کارگروه اشتغال شهرستان و حمایت‌های مسئولان شهرستان تعهد اشتغال سال گذشته شهرستان ۱۸۳۲ مورد بوده است که با تلاش دستگاهای عضو کارگروه ۲۱۶۳ مورد اشتغال ثبت شده است، افزود: تمام مشخصات اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شده و خدمات ایجاد شده برای آن شغل از قبیل صدور پروانه یا اعطای تسهیلات و همچنین آموزش که منجر به ایجاد شغل شده در سامانه رصد اشتغال مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: سر منشأ بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی عامل بیکاری در جامعه است، هر چقدر ما بتوانیم زمینه اشتغال پایدار را فراهم کنیم به همان نسبت از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha