• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۰
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1403032416547
  • خبرنگار : 71589

بسته خبری علم و فناوری

توصیه رئیس جهاد دانشگاهی به رئیس‌جمهور آینده/کشمکش میان ایلان ماسک و اوپن‌ای‌آی

توصیه رئیس جهاد دانشگاهی به رئیس‌جمهور آینده/کشمکش میان ایلان ماسک و اوپن‌ای‌آی

دنیای علم و فناوری در روزی که گذشت حاوی اخبار گوناگونی بود که در بسته خبری امروز سرویس علم و فناوری ایسنا به مرور آن می‌پردازیم.

به گزارش ایسنا، امروز پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ دنیای علم و فناوری شاهد اخبار متنوعی بود که از توصیه دکتر حسن مسلمی نائینی در نمایشگاه آبادیران به رئیس جمهور آینده ایران تا ابداع عطری برای تشخیص آسیب‌های مغزی، ادامه ماجرای کشمکش میان ایلان ماسک با شرکت‌های اپل و اوپن‌ای‌آی و برخی دیگر از اخبار را شامل می‌شد.

اکنون در این گزارش به مرور خلاصه این اخبار می‌پردازیم.

گفتنی است که شما مخاطبان گرامی با کلیک بر روی هر یک از تیترهای مد نظر خود که به رنگ آبی درآمده است، می‌توانید به صورت مستقیم به خبر دلخواه خود هدایت شوید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رئیس جهاد دانشگاهی: رئیس‌جمهور آینده از توانمندی همه استفاده کند/ جهاد دانشگاهی ارز آوری داشته است

رئیس جهاد دانشگاهی رعایت اخلاق را به عنوان یکی از انتظارات از ریاست جمهوری نام برد و افزود: مسئله‌ای که باید در جامعه رعایت شود اخلاق و خودسازی است. در مسائل اجرایی ممکن است اعتراضاتی از سوی مردم باشد و رئیس جمهور آینده باید با خویشتن داری و صبر با مردم برخورد کند و بین مسئولین و مردم پرده‌ای نباشد.

عطری برای استشمام ضربه مغزی!

دانشمندان آمریکایی یک ابزار جالب ابداع کرده‌اند که می‌تواند آسیب‌های مغزی تروماتیک(TBI) را در عرض چند دقیقه بررسی کند.

ماجرای کشمکش میان ایلان ماسک و اپل و اوپن‌ای‌آی چیست؟

دو روز پیش بود که ایلان ماسک شرکت‌های اپل و اوپن‌ای‌آی را به دلیل آنچه «نقض امنیتی غیرقابل قبول» خواند، تهدید به شکایت کرد و حالا اوپن‌ای‌آی در مقام پاسخ برآمده است.

نخ دندان برقی ساخته شد

دستگاه جدیدی به نام فلاس(Flaus) ساخته شده است که یک دستگاه نخ‌دندان‌کِشی برقی است که در کمتر از ۶۰ ثانیه می‌توان دندان‌ها را با آن نخ دندان کشید.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی: ایران رتبه پنجم آسیا در زمینه تولید محصولات زیست فناوری را دارد

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری و پزشکی دقیق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران رتبه پنجم آسیا در زمینه تولید محصولات زیست فناوری و رتبه دوازدهم دنیا در زمینه پژوهش دارد، ادامه داد: برای توانمندسازی جامعه دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان و از سوی دیگر توسعه فناوری زیستی جدید نیاز به زیرساخت‌های ملی داریم که این موضوع در ستاد توسعه زیست‌فناوری در حال پیگیری است.

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور: نمایشگاه آبادیران، نقطه تلاقی مجموعه‌های دانش‌بنیان، خیرین و بخش دولتی است

رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: مجموعه‌های دانش‌بنیان، خیرین و بخش دولتی باید به یکدیگر متصل شوند و به نظر می‌رسد این نمایشگاه به حکمرانی محلی ما و تجمیع ایده‌ها و حامیان ایده و دستگاه‌های اجرایی که بتوانند این موضوع را تسهیل کنند کمک کند.

استشمام رایحه نعنا راهی احتمالی برای بهبود حافظه در مبتلایان به آلزایمر

آینده‌ای را تصور کنید که رایحه نعنا می‌تواند برخی از بدترین علائم بیماری آلزایمر را کاهش دهد. این ممکن است مانند یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما تحقیقات جدید نوآورانه آن را به یک واقعیت بالقوه تبدیل کرده است.

رمزیست؛ روایت مردمی زیست‌فناوری

نخستین رویداد رمزیست با عنوان «روایت مردمی زیست‌فناورانه» در دومین روز از دومین نمایشگاه ملی آبادیران برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha