• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032416517
  • خبرنگار : 50646

رئیس اداره محیط زیست رشت:

انواع پرندگان و حیوانات خشک شده در سنگر کشف شد

انواع پرندگان و حیوانات خشک شده در سنگر کشف شد

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست سراوان با همکاری پلیس امنیت استان در اجرای دستور مقام قضایی طی بازدید از منزل مسکونی در سنگر موفق به کشف انواع پرندگان وحشی و سر حیوان آهو و قوچ تاکسیدرمی خشک شده شدند.

محمدتقی تقی‌زاده امروز ۲۴ خرداد ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به کشف ۱۵ قطعه پرنده تاکسیدرمی شده از یک منزل مسکونی در سنگر، اظهار کرد: کارکنان یگان حفاظت محیط زیست سراوان با همکاری پلیس امنیت استان در اجرای دستور مقام قضایی در بازدید از منزل مسکونی در سنگر موفق به کشف انواع پرندگان وحشی خشک شده و هد مانت (سر حیوان خشک شده ) آهو و قوچ تاکسیدرمی شده شدند.

وی با بیان اینکه در منزل مذکور تعداد یک قبضه سلاح شکاری دولول و ۲۰ تیر فشنگ پر پلاستیکی نیز کشف شد، افزود: از آنجایی که تهیه و نگهداری پرندگان وحشی ممنوع است شخص خاطی که اقدام به نگهداری وحوش تاکسیدرمی در منزل شخصی خود کرده به دستور دادستان تا مشخص شدن پرونده در بازداشت موقت به سر می‌برد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان رشت گفت: گونه‌های تاکسیدرمی شده پس از شناسایی توسط کارشناسان اداره حیات وحش و تعیین خسارت ضرر و زیان توسط کارشناسان اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان مجموعاً مبلغ ۵۵۱ میلیون ریال ارزش‌گذاری و برای سیر مراحل قانونی به مقام محترم قضایی ارائه شد.

تقی‌زاده با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه ناظرین، کارشناسان HSE و نمایندگان صنایع به مناسبت هفته محیط زیست در این شهرستان، خاطرنشان کرد: دوره آموزشی و پرسش و پاسخ ناظرین و نمایندگان صنایع با حضور کارشناسان خبره اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان رشت با تبیین قوانین و ضوابط محیط زیست با هدف آشنایی و رفع ابهامات در هفته جاری برگزار شد و در انتهای جلسه نیز از ناظرین برخی واحدها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha