• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403032416324
  • خبرنگار : 71974

رئیس شورای شهر تهران:

دانشجویان برجسته همواره در صف اعزام به جبهه بودند

دانشجویان برجسته همواره در صف اعزام به جبهه بودند

رئیس شورای شهر تهران گفت: در دانشگاه تهران مسئولیت داشتم و شاهد حضور دانشجویان در میدان بودم. در زمان دفاع مقدس عموما دانشجویان برجسته آماده رفتن به جبهه می شدند. قطعا جای این دانشجویان در فضای این دانشگاه و خانواده آنها خالی است.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران که امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران-شمال برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا  اظهار کرد: با روی کار آمدن آیت الله رییسی آرامش خاصی بر کشور حکمفرما شد، بحث حضور ایشان در دوره دوم  انتخابات رئیس جمهوری نیز مطرح شده بود تا دوباره سکان دولت  را در دست بگیرند، بسیاری معتقد بودند که در دوره دوم  انتخابات به واسطه حضور آیت الله رئیسی  شرایط بسیار خوبی را خواهیم داشت و فردی عالم پر تلاش زمان امور را در دست گرفته و وضع مناسبی را رقم زده بودند.

وی افزود: با تلاش ایشان بسیاری ادامه دوره ریاست جمهوری را محتمل می دانستند؛ اما نمی‌دانیم چرا خداوند متعال تقدیر را رقم زدند که بالاتر از خواسته مردم بود.

چمران با بیان اینکه شهدای دانشجو جایگاه جایگاه والایی دارند، عنوان کرد: در دانشگاه تهران مسئولیت داشتم و شاهد حضور دانشجویان در میدان بودم. در زمان دفاع مقدس عموما دانشجویان برجسته آماده رفتن به جبهه می‌شدند. قطعا جای این دانشجویان در فضای این دانشگاه و خانواده آنها خالی است.

به گفته وی؛ شهادت راهی است که شهدا را به خداوند نزدیک می کند، آنها  نزد خدا روزی دارند، جایگاه شهدا قبطه همه بهشتیان را دنبال دارد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت دکتر چمران عنوان کرد: سال ۴۸ در زمان طاغوت ایشان به دلیل محدودیت رژیم طاغوت نمی توانستند به ایران بیایند. بنابراین با هدف جنگیدن علیه اسرائیل اول برای آموزش نظامی به مصر رفت و بعد به الجزایر. در لبنان جنگ علیه اسرائیل را آغاز کرد و همواره آرزوی شهادت در این میدان را داشت که در نهایت نیز به آرزوی خود رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha