• پنجشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403032416300
  • خبرنگار : 50676

همزمان با آیین بهره‌برداری‌ از پروژه‌های طرح «یادگار ابراهیم»؛

بیمارستان ۳۲ تختخوابی راشد شهرستان زاوه افتتاح شد

بیمارستان ۳۲ تختخوابی راشد شهرستان زاوه افتتاح شد

ایسنا/خراسان رضوی همزمان با آیین بهره‌برداری‌ ۱۰۹ پروژه طرح «یادگار ابراهیم»، بیمارستان ۳۲ تختخوابی راشد شهرستان زاوه در زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و با زیربنای ۴۱۰۰ مترمربع به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتر محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

حسین ابراهیمی‌پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه ۲۴ خرداد در این مراسم با بیان اینکه بیمارستان راشد زاوه هدیۀ دولت مردمی سیزدهم به مردم این منطقه است که پس از ۹ سال انتظار افتتاح می‌شود، افزود: برای ساخت و تجهیز این مرکز درمانی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی در ادامه داد: کلنگ احداث این پروژه در سال ۱۳۹۴ به زمین زده شد که در ۶ سال و تا شهریورماه ۱۴۰۰ حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما در ۳ سال گذشته با کار جهادی سرعت بیشتری گرفت و قرار بود به دست شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مرکز درمانی از مطالبه‌های قدیمی مردم شهرستان زاوه بوده است، تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه بزرگ، گام مهمی در گسترش و توسعۀ خدمات سلامت در این منطقه برداشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجهیزات کامل این بیمارستان توسط متخصصان و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ساخته شده است، افزود: بیمارستان راشد دارای چهار بخش‌ اورژانس، بستری، کلینیک تخصصی، زایشگاه و دو بخش پاراکلینیکی آزمایشگاه و رادیولوژی و دارای متخصصان اطفال، داخلی، قلب، روان‌پزشکی، ارتوپد و زنان است و ۷۴ نیروی جوان نیز برای آن جذب شده‌اند.

ابراهیمی‌پور ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون پروژه‌های بزرگی با زیربنای بیش از ۵۰ هزار مترمربع و اعتباری بالغ‌بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در این دانشگاه به بهره‌برداری رسید که خدمتی بزرگ برای حوزۀ سلامت منطقه است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۷ پروژۀ بهداشتی و درمانی با زیربنای ۱۰ هزار و ۳۴۰ مترمربع و اعتبار ۱۰۰۰میلیارد ریال که در دولت سیزدهم کلنگ‌زنی شدند در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: ۳ سال گذشته زیرساخت‌های درمانی در این دانشگاه حدود ۲۰۰ درصد گسترش پیدا کرد که این امر مهم بدون همت دولت سیزدهم محقق نمی‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha