• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۳۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403032315948
  • خبرنگار : 71579

سرکنسول ایران در اربیل اعلام کرد

۷ صندوق اخذ رای در اقلیم کردستان/ تقویت روابط تهران و اربیل بعد از سفر بارزانی

۷ صندوق اخذ رای در اقلیم کردستان/ تقویت روابط تهران و اربیل بعد از سفر بارزانی

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل در اظهاراتی به مسائل مختلف از جمله سفر قریب‌الوقوع باقری به اقلیم کردستان، عبور زائران ایرانی از گذرگاه‌های این اقلیم و قرار دادن صندوق‌های اخذ رای در اقلیم کردستان برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت.

به گزارش ایسنا، نصرالله رشنودی، سرکنسول ایران در اربیل در اظهاراتی گفت که بعد از سفر نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق به ایران روابط دوطرف محکم‌تر شد.

وی در گفت‌وگو با بخش عربی شبکه رووداو با اشاره به اینکه بعد از سفر بارزانی به تهران روابط بهتر شده است تاکید کرد: سفر علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران به اقلیم کردستان می‌تواند در تقویت روابط سهیم باشد.

سرکنسول ایران در اربیل افزود: علی باقری در سفرش به اربیل با نچیروان و مسرور بارزانی، رئیس و نخست‌وزیر اقلیم دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این یک منبع دولتی عراقی اعلام کرد که علی باقری، سرپرست وزارت خارجه ایران فردا -پنجشنبه- به بغداد سفر خواهد کرد و بعد از آن به اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق نیز خواهد رفت.

وی در گفت‌وگو با شفق‌نیوز تاکید کرد: باقری در یک سفر منطقه‌ای صبح پنجشنبه به عراق سفر خواهد کرد و با نخست‌وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان، رئیس دستگاه قضایی، مشاور امنیت ملی و دیگر شخصیت‌های عراقی دیدار خواهد کرد.

این منبع افزود: سرپرست وزارت خارجه ایران روز جمعه به اربیل خواهد رفت و با مسئولان اقلیم کردستان عراق دیدار و رایزنی خواهد کرد.

نصرالله رشنودی درمورد عبور زائران ایرانی از خاک اقلیم کردستان عراق برای زیارت عتبات نیز گفت: زائران ایرانی امسال نیز از طریق گذرگاه‌های تمرچین، حاج عمران و باشماق وارد اقلیم کردستان خواهند شد و عازم زیارت عتبات خواهند شد. سال گذشته تعداد زائران ایرانی که از مرزهای اقلیم کردستان به زیارت رفتند نسبت به سال‌های قبل‌تر چند برابر شد و امسال هم پیش‌بینی می‌شود که افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته باشیم. سال گذشته ۱۳۵ هزار زائر از طریق گذرگاه حاج عمران عازم زیارت شدند و پیش بینی ما این است که امسال این عدد به ۲۰۰ هزار زائر برسد.

وی همچنین درمورد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران تاکید کرد: این انتخابات در خارج از کشور نیز برگزار خواهد شد و در اقلیم کردستان عراق هم صندوق‌های اخذ رای خواهیم داشت.

سرکنسول ایران در اربیل گفت: در داخل ساختمان کنسولگری ایران در اربیل چهار صندوق خواهیم داشت و سه صندوق سیار در شهرهای سوران، دهوک و اطراف اربیل خواهیم داشت تا ایرانی‌های مقیم این مناطق بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha