• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403032315829
  • خبرنگار : 71415

پنتاگون: خودکشی به دلیل اول مرگ سربازان آمریکایی تبدیل شده است

پنتاگون: خودکشی به دلیل اول مرگ سربازان آمریکایی تبدیل شده است

وزارت دفاع آمریکا در مطالعه‌ای نشان داده احتمال آنکه سربازان ارتش این کشور در اثر خودکشی جان خود را از دست بدهند ۹ برابر بیشتر از این است که آنها با آتش نیروهای دشمن کشته شوند.

به گزارش ایسنا، یک مطالعه صورت گرفته از سوی آژانس سلامت نظامی آمریکا که نتایجش در ماه مه منتشر شد، دریافت در بازه زمانی ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹، خودکشی عامل اصلی مرگ در میان سربازان مشغول به خدمت در ارتش آمریکا بوده است. طبق این مطالعه ۸۸۳ مورد خودکشی در میان این سربازان در این دوره زمانی وجود داشته است. طبق این مطالعه تصادفات عامل شماره ۲ در مرگ سربازان ارتش آمریکا در این بازه زمانی بوده و به کشته شدن ۸۱۴ نفر منجر شده‌اند. طبق آمار این مطالعه، در این بازه زمانی ۹۶ مورد مرگ سربازان آمریکایی در جنگ به وقوع پیوسته است.

طبق این گزارش آمار مذکور با توجه به اینکه تا سال ۲۰۱۹ اخذ شده مربوط به قبل از اجرای برخی برنامه‌ها از سوی پنتاگون و ارتش آمریکا با هدف مبارزه با معضل خودکشی سربازان است. این برنامه‌ها شامل تشکیل یک نیروی کار که مامور به رسیدگی به رفتارهای آسیب‌رسان از جمله مصرف مشروبات الکلی که می‌تواند به افزایش احتمال خودکشی منجر شود، بودند.

طبق این آمار همچنین میزان کشته شدن سربازان آمریکایی در جنگ در حالی که ۳۱ نفر در سال ۲۰۱۴ بود در سال ۲۰۱۹ به ۱۶ نفر تقلیل یافت چون سطح استقرار نظامیان ارتش آمریکا در مناطق جنگی در غرب آسیا و افغانستان کاهش پیدا کرد.

همچنین نتایج این مطالعه که به دست روزنامه آمریکایی «یو.اس.ای تودی» انجام شد نشان داد که به عکس در این مدت سطح خودکشی در بین سربازان ارتش آمریکا  افزایش پیدا کرده است.

طبق این گزارش در مدتی که از سال ۲۰۲۴ تا کنون گذشته، ۵۵ سرباز آمریکایی در اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

مقام‌های ارتش آمریکا در مصاحبه با یو.اس.ای تودی گفتند نرخ خودکشی در کلیت جامعه آمریکا افزایشی است که این اتفاق به سربازان آمریکایی نیز تسری یافته است و گفتند که در حال استفاده از تاکتیک‌های جدیدی برای کاهش معضل خودکشی سربازان هستند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی مطالعاتی که بعد از سال ۲۰۱۹ انجام شدند هم نشان دادند نرخ خودکشی در بین سربازان آمریکایی که به صورت تعداد مرگها در هر ۱۰۰ هزار سرباز سنجیده شد حاکی از افزایش این نرخ از سال ۲۰۱۹ بوده است. در سال ۲۰۱۹ این نرخ معادل ۲۸.۸ در هر ۱۰۰ هزار سرباز بود. در سال ۲۰۲۰ این نرخ به ۳۶.۲ در هر ۱۰۰ هزار سرباز مشغول به خدمت رسید. این میزان در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ کمی کاهش یافته و در هر سال به ترتیب به ۳۶.۱ و ۲۸.۹ رسید اما در سال ۲۰۲۳ جهشی ناگهانی را تجربه کرد و به ۳۶.۶ در هر ۱۰۰ هزار سرباز رسید. آمارها در سال ۲۰۲۴ این نرخ خودکشی را تا ماه مه ۳۱.۸ ثبت کردند.

مطالعات در کل جامعه آمریکا حاکی از آن بوده‌اند که نرخ خودکشی از سال ۲۰۰۰ تا کنون ۳۷ درصد افزایش یافته است. سال ۲۰۲۱ نرخ خودکشی در جامعه آمریکا ۱۴.۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha