• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403032315701
  • خبرنگار : 50653

/مطالبه‌گری از رئیس‌جمهور آینده /

توسعه فوری و جهادی زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی اصفهان

توسعه فوری و جهادی زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی اصفهان

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای اسلامی استان اصفهان کمبود امکانات و زیرساخت‌های ورزشی را اصلی‌ترین چالش مجموعه ورزش این استان دانست که بایست در دستور کار دولت جدید قرار گیرد و گفت: نخستین اقدام توسعه در دوره جدید دولت، توسعه فوری و جهادی زیرساخت‌های ورزشی است که به سرعت سبک زندگی در کشورهای جهان سوم را از تهدید به فرصت تبدیل می‌کند.

علی صالحی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص چالش‌های ورزش استان و انتظاراتی که از دولت چهاردهم طلب می‌کند، ضمن اشاره به اینکه سرانه ورزشی یا به اصطلاح عامیانه دسترسی مردم به امکانات ورزشی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های شناخت توسعه یافتگی شهرها است، اظهارکرد: در نگاه اول اصفهان به ظاهر با داشتن باشگاه‌های بزرگ صنعتی خصولتی و خصوصی، از شهرهای برخوردار به نظر می رسد، اما به لحاظ سرانه ورزشی استان بیست و ششم کشور است و با میانگین ۶/۰ متر مربع جزو ضعیف‌ترین استان‌های کشور از حیث دارا بودن سرانه ورزشی است.

وی ادامه داد: این آمار وقتی با شهرهای توسعه یافته‌ای نظیر توکیو یا لندن قابل قیاس می‌شود که سرانه ظرفیت‌های ورزشی به بیش از ۱۰ متر می‌رسد و آنگاه محدودیت این ظرفیت‌ها بیش از پیش مشخص می‌شود.

عضو ناظر شورای شهر در هیات مدیره سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطر نشان می‌کند: از سوی دیگر شرایط زیست محیطی شهر اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین کلانشهرهای ایران به نحوی است که به دلیل تنش‌های آبی، آلودگی هوا(پدیده وارونگی) در طی سال‌های اخیر و ... امکان ورزش در فضای باز و در حاشیه سبز رودخانه خشک شهر اصفهان محدود شده است.

صالحی با بیان اینکه فارغ از رسانه، مباحث مربوط به مدیریت باشگاه‌های بزرگ و ریشه‌دار صنعتی استان اصفهان اهمیت دارد که علی‌رغم توان مدیریتی شهر اصفهان، عمدتا به خارج از استان سپرده شده است، یادآور شد: این امر باعث شده در طی سال‌های اخیر باشگاه‌های اصفهانی به لحاظ هویتی دچار آسیب شوند، امری که در سال‌های ماقبل آن کم نظیر بود.

این بازیکن اسبق لیگ‌های فوتبال ادامه داد: دامنه رشته‌های ورزشی که با توجه به توان، سابقه و پهنه فعالیت اصفهان در رشته‌های ورزشی به عنوان یکی دیگر از نشان‌های توسعه یافتگی کشورها، کاهش یافته و نه تنها امکان بسیاری از رشته‌های ورزشی المپیکی و غیر المپیکی فراهم نمی‌شود، بلکه به عنوان مثال رشته‌های مختلف قایقرانی که اصفهان همواره در آنها صاحب اعتبار و عنوان بوده، رسماً نابود شده است. 

صالحی با اشاره به اینکه برنامه‌محوری در ورزش یعنی توسعه جدی زیرساخت‌ها که عملاً می تواند عامل توسعه همه جانبه ورزش باشد، توضیح داد: فراموش نکنید اولین اقدام بی تردید توسعه که بایستی به عنوان برنامه آفرینی در راستای توسعه سلامت و عامل پدافندی در مقابله با آسیب‌های سلامتی، زیستی و اجتماعی داشت، توسعه فوری و جهادی زیرساخت‌های ورزشی است که این امکان به سرعت باعث می شود سبک زندگی در کشورهای جهان سوم از تهدید به فرصت تبدیل شود.

عضو ناظر شورای شهر در هیات مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان درپایان یادآورشد: این امکان بایستی در زمینه کیفی و توسعه جدی رشته‌های ورزشی جدید باشد، چرا که ایران تاکنون تنها در ۵ رشته ورزشی المپیکی موفق به کسب مدال در المپیک شده که از این تعداد دو رشته دوومیدانی و تیراندازی تک مدال است! اما برای بهترشدن لازم است که رشد سریع امکانات و توسعه کمی زیرساخت‌های ورزشی و ایجاد زمینه رشد و توسعه کیفی رشته های ورزشی(حدود ۵۰ رشته المپیکی و بیش از ۱۰۰ رشته غیرالمپیکی) انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha