• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403032315398
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون پژوهش، آموزش و پرورش استان کردستان:

در نظام آموزشی، تدریس جای خود را به نظام یاددهی و یادگیری داده است

در نظام آموزشی، تدریس جای خود را به نظام یاددهی و یادگیری داده است

ایسنا/کردستان معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، با اشاره به اینکه در نظام آموزشی تدریس جای خود را به نظام یاددهی و یادگیری داده است، گفت: پیشرفت فناوری و عصر ارتباطات باعث شده تا دیگر ابزارهای سنتی پاسخگوی بسیاری از نیازها نباشد.

منوچهر مخدومی امروز چهارشنبه(۲۳خرداد) در آئین اختتامیه اولین همایش آموزشی، پژوهشی و انگیزشی آموزش و پرورش استثنایی کردستان که با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان که در محل دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مدرس سنندج برگزار شد، با بیان اینکه معلمان در راستای رسالت انبیاء و پیامبران گام برمی‌دارند، اظهار کرد: یکی از تحسنات الهی در حق  کسانی که در آموزش و پرورش خدمت می کنند حرکت در مسیر انبیای الهی است که همان مسیر هدایت، راهنمایی و ارشاد بندگان است.      

وی، در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری اولین همایش انگیزشی استان افزود: امیداریم این گردهمایی چالش ها و دغدغه های آموزش و پرورش را برطرف و زمینه ای برای بسترسازی، ارائه راهکارهای مناسب، رشد و شکوفائی استعدادهای دانش آموزان و معلمان را فراهم کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان عنوان کرد: انگیزه داشتن برای تحقیق و پژوهش در مدرسه و کلاس درس باید سرلوحه کار معلمان باشد.

مخدومی ادامه داد: زمینه ای تعمیق و تحقیق اهداف آموزش و پرورش اقدام پژوهی و مبتنی بر تحقیق و پژوهش باشد تا بتوانیم به جای چگونه آموختن چگونه اندیشیدن را به دانش آموزان یاد بدهیم.

وی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی تدریس جای خود را به نظام یاددهی و یادگیری داده است، تصریح کرد: پیشرفت فنآوری و عصر ارتباطات باعث شده تا دیگر ابزارهای سنتی پاسخگوی بسیاری از نیازها نباشد.

مخدومی تصریح کرد: مطالعه سند تحول بنیادین به عنوان راهنما، نقشه راه و چشم اندازی که ما را به سوی آینده ای بهتر سوق می دهد باید جزو برنامه های اولویت دار قرار گیرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع استان افزود: سیستم آموزشی باید با ارتقاء سطح کیفی و کمی آموزش ها و پژوهش محوری از سیستم آموزشی حافظه پروری و کوتاه مدتی در مداس دوری کند.

وی با تأکید براینکه مدرسه محل تغییر سرنوست دانش آموزان است، خاطرنشان کرد: سه کلمه قلم، کتاب و معلم می توانند جهان را تغییر دهند.

مخدومی یادآور شد: امید است با همت و گام استوار معلمان بزرگوار بتوانیم آموزش و پرورشی مستقل، مبتنی برارزش های دینی، فضیلت های انسانی و پایبند به اصول اسلامی،آرمانخواه، پژوهشگر، مبتنی بر سند تحول بنیادین و در ماهیت اسلامی، درنگرش مردمی، در ساختار علمی و در عملکرد پاسخگو و در نتیجه بهره ور در استان داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha