• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403032315395
  • خبرنگار : 50678

جذب بیش از ۴ هزار نخبه در دستگاههای اجرایی با حمایت رئیس جمهور شهید

جذب بیش از ۴ هزار نخبه در دستگاههای اجرایی با حمایت رئیس جمهور شهید

ایسنا/قم رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم حمایت قاطع از نخبگان بود و ما توانستیم بیش از ۴ هزار نخبه را در کل کشور و ۱۰۰ نخبه را در استان قم در دستگاه‌های اجرایی جذب کنیم.

سید سعید رضا منتظری رئیس بنیاد نخبگان استان قم در گفت وگو با ایسنا افزود: مهم‌ترین رویکرد شهید جمهور در بنیاد نخبگان مردمی سازی آن بود به این معنا که محدودیتی در ورود استعدادهای برتر و نخبه از دل مردم به بنیاد نخبگان وجود ندارد، شهید جمهور تاکید داشتند باید از همه توانایی‌های مردمی استفاده شود و استعدادهای برتر و جامعه نخبگانی را کشف و از ظرفیت های آن بهره‌مند شویم.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: رویکرد دولت سیزدهم حمایت از فعالیت نخبگان است، شهید رییسی تاکید داشت زمینه فعالیت نخبگان باید در اداره کشور فراهم شود لذا بحث جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی را پیگیری کردیم و توانستیم با حمایت رئیس جمهور شهید، ۴ هزار نخبه را در دستگاه‌های اجرایی جذب نماییم.

وی ادامه داد: برای جذب، فراخوان صورت گرفته و در مرحله پایش و سنجش هستیم تا بعد از اتمام فرایند جذب به دستگاه‌های اجرایی معرفی شوند، تقریبا در مرحله اول ۲۹ هزار نفر ثبت نام کردند و از حدود ۸ هزار نفر سنجش اولیه صورت گرفته و در مرحله راستی آزمایی با معرفی نخبگان پیگیر نحوه استخدام آنان در دستگاه‌های اجرایی هستیم.

استفاده از ظرفیت های نخبگان در هیات های اندیشه ورز از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم

رئیس بنیاد نخبگان استان قم با اشاره به دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم عنوان کرد: بحث دیگری که مورد تأکید شهید رییسی و مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته بود بحث بهره گیری از نخبگان در هیات های اندیشه ورز است تا به رویکرد مسئله محوری و حل نظام مسائل کشور ورود کنند.

منتظری افزود: ورود نخبگان منشا خیراتی برای جامعه و کشور است، ما می‌دانیم که کشور در تحریم قرار گرفته است و در سطح ملی و استانی نقدهای بی موردی به پیشرفت و عملکرد نظام در عرصه بین الملل وارد است، اما در حوزه‌های علمی پیشرفت‌های قابل قبولی داریم، به رغم محدودیت‌ها و فشارهای جهانی در تلاش هستیم این محدودیت‌ ها به فرصت تبدیل بشوند لذا طرح و برنامه گفتاورد ملی نخبگان را در ۵ حوزه مخلتف اجرا کردیم از جمله امنیت غذایی، منابع طبیعی، سلامت مالی و پولی و سیاست و حکمرانی.

وی اظهار داشت:  یک مسابقه ملی در سراسر کشور در ۸ پهنه در نظر گرفته شده است که افراد طرح و ایده‌های خود را در قالب طرح حل مسئله مطرح می‌کنند و  طرح های ارائه شده مورد سنجش قرار می گیرد و برای طرح‌های برتر، جوایز نفیسی در ۳ سطح در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم اشاره کرد: حمایت خود شهید رییسی از جامعه نخبگان، دانش بنیان‌ها و معاونت فناوری باعث شد گفتمان علمی در سراسر کشور شکل گیرد که مرهوم سیاست و حمایت های شهید جمهور است و همچنین مقام معظم رهبری در بیشتر جلساتی که با نخبگان داشتند بر نقش‌آفرینی جامعه نخبگانی در حل نظام مسائل و عرصه‌های مختلف کشور تاکید داشتند.

منتظری گفت: در بنیاد نخبگان مسیر و راهبردی که به آن تاکید وجود دارد کشف افراد نخبه باید از دوره دبیرستان با استعدادیابی انجام شود و فرد بر اساس سنجش، سطح بندی و مورد پایش و گزینش قرار بگیرد و در دوره‌های مختلف حمایت و استعداد او کشف شود، علاوه بر آن برای فرد نخبه اساتید خبره و ویژه‌ای در نظر گرفته شده تا بر روی استعداد و مهارت‌های فرد به صورت تخصصی کار شود.

 پیگیری مسکن نخبگان دستاورد مهم دولت سیزدهم

رئیس بنیاد نخبگان استان قم تصریح کرد: با حمایت شهید رییسی و اجرای طرح جهش تولید مسکن پیگیر مسکن نخبگان شدیم و ثبت نام اولیه را انجام دادیم و زمینی جانمایی و مقدمات کار شروع شده است و به شدت به دنبال ساخت و ساز مسکن جامعه نخبگان هستیم.

منتظری گفت: از اتاق‌های فکر استان حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان در حل نظام مسائل استان و کشور استفاده شود و تاکید داریم اتاق های فکر باید از سوی نخبگان اداره شود.

وی ادامه داد: برای جذب درهیات علمی و دستگاه‌های اجرایی جامعه نخبگانی هم اقدامات مطلوبی انجام شده است و برای این امر طرحی به نام طرح  شهید شهریاری را اجرا کردیم تا جامعه نخبگان بدون گزینش، جذب هیات علمی شوند و سهمیه ویژه‌ای هم برای آن‌ها اختصاص یابد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم در پایان افزود: نقش آفرینی نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است و همین نخبگان هستند که این شرکت‌ها را اداره می‌کنند، آماده پیگیری مشکلات نخبگان هستیم و در پایان از جامعه نخبگانی درخواست داریم در انتخابات پیش رو با انتخاب کاندیدای اصلح در راه پیشرفت و توسعه کشور در راستای مسیر شهید جمهور و منویات رهبری تلاش مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha