• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403032315394
  • خبرنگار : 50163

رئیس اداره محیط زیست ابهر:

انتقال پسماندهای صنعتی ابهر با نظارت کامل محیط‌زیست انجام می‌شود

انتقال پسماندهای صنعتی ابهر با نظارت کامل محیط‌زیست انجام می‌شود

ایسنا/زنجان رئیس اداره محیط‌زیست ابهر گفت: انتقال پسماندهای صنعتی و شیمیایی - دارویی ابهر به سایر استان تحت نظارت کانل محیط‌زیست در استان مبدأ و مقصد انجام می‌شود.

سیدرضا مدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه ابهر یکی از شهرستان‌های صنعتی استان به شمار می‌رود که صنایع بسیاری را در دل خود جای داده است، اظهار کرد: این صنایع متناسب با فعالیتی که دارند دارای پسماندهایی هستند.

وی با بیان اینکه چند نوع پسماند داریم که یک‌ نوع آن صنعتی است و به دو دسته صنعتی ویژه و غیرویژه تقسیم می‌شود، تصریح کرد: از نمونه پسماندهای صنعتی ویژه می‌توان به غبارهای بگ فیلتر کارخانه‌های ذوب ‌آهن اشاره کرد که دارای عناصری چون سرب‌ و روی هستند و این قبیل پسماندها اجازه تخلیه در طبیعت را ندارند.

رئیس اداره محیط‌زیست ابهر با یادآوری اینکه این قبیل پسماندها توسط شرکتی که تولیدکننده است در سامانه جامعه محیط‌زیست بارگذاری می‌شود، اذعان کرد: پس از طی مراحل لازم این پسماندها یا به استان‌های دیگر و یا گاهاً به مرکز استان منتقل می‌شوند.

او در ادامه به ارائه توضیحی از پسماندهای غیر ویژه پرداخته و متذکر شد: پسماندهای غیر ویژه شامل سرباره‌های ذوب آهن است و از آنجایی که دو واحد بزرگ در این زمینه در ابهر داریم فعلا پسماند این دو شرکت در زمینی مجزا که متعلق به خودشان است نگهداری می‌شوند و به بیرون منتقل نمی‌شوند.

رئیس اداره محیط‌زیست ابهر با بیان اینکه پسماندی هم به نام پسماندهای ویژه دارویی و شیمیایی داریم، اذعان کرد: این پسماندها نیز از طریق مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در سامانه جامع محیط‌زیست بارگذاری می‌شود و پس از بررسی کارشناسی توسط محیط‌زیست به لندفیل‌های تخصصی در سایر استان‌ها ارسال می‌شود و بیشتر مقصد این پسماندها استان اصفهان است.

مدنی با اشاره به انتقال پسماندهای واحدهای نساجی که به آنها لجن تصفیه‌خانه می‌گویند، گفت: این لجن‌ها پس از ثبت در سامانه جامع محیط‌زیست و طی مراحل لازم به استان البرز که لندفیل تخصصی دارد منتقل می‌شود.

او با تاکید بر اینکه همه موارد یاد شده تحت نظارت محیط‌زیست انجام می‌شود، توضیح داد: سعی کردیم بیش از ۹۰ درصد این پسماندها را مدیریت کرده و واحدهای صنعتی را به چرخه محیط‌زیست بیاوریم که این موضوع به سود خودشان نیز است.

وی با اشاره به نحوه نظارت‌های محیط‌زیست بر موضوع پسماندهای ویژه، عنوان کرد: زمانی که این واحدها درخواست مجوز می‌دهند آنالیز پسماندها بررسی دقیق کارشناسی می‌شوند سپس در استان مبدا مورد تایید محیط‌زیست قرار می‌گیرد و در نهایت در استان مقصد نیز پس از بررسی کارشناسی مورد تایید قرار می‌گیرد.

رئیس اداره محیط‌زیست ابهر با بیان اینکه سامانه فرصتی برای انتقال پسماندهای ویژه به متقاضیان می‌دهد که در این فرصت این پسماندها باید منتقل شود، اضافه کرد: در زمان بارگیری و انتقال ماشین‌های مخصوص انتقال پسماندهای ویژه تحت نظارت کارشناسان محیط‌زیست در استان مبدا بارگیری و پلمب و به استان مقصدی که مجوز بارگیری صادر شده منتقل می‌کند و در نهایت گواهی امحا صادر می‌شود.

مدنی با بیان این نکته که آمار پسماندهای صنعتی بستگی به تولید دارد، بیان کرد: این کار در راستای قانون مدیریت پسماند انجام می‌شود و در واقع کمک به حفظ حقوق عامه مردم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha