• چهارشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403032315310
  • خبرنگار : 71145

سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را در «لیست سیاه» ناقضان حقوق کودکان قرار داد

سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را در «لیست سیاه» ناقضان حقوق کودکان قرار داد

سازمان ملل متحد ارتش و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را در فهرست سیاه طرف‌های مرتکب «تخلفات شدید» علیه کودکان در مناطق درگیری مسلحانه در طول سال ۲۰۲۳ قرار داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش سازمان ملل که توسط خبرگزاری آناتولی منتشر شده، سازمان ملل متحد نیروهای مسلح (ارتش) و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی را در «لیست سیاه» رژیم‌ها و نهادهایی که مرتکب «نقض» علیه کودکان در مناطق درگیری مسلحانه شده‌اند، قرار داده است.

در گزارش سازمان ملل که هنوز رسماً منتشر نشده، آمده است که «نقض‌های جدی علیه کودکان در اراضی اشغالی و سرزمین‌های فلسطینی اشغالی در سال ۲۰۲۳ به نسبت ۱۵۵ درصد افزایش یافته است».

بر اساس این گزارش، ۷ هزار و ۸۳۷ نقض نیز علیه ۴ هزار و۲۴۷ کودک فلسطینی در غزه، کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی ثبت شده است.

این گزارش حاکی از آن است که این تخلفات را «ارتش اشغالگر و شهرک نشینان غیرقانونی صهیونیست» انجام داده‌اند.

این گزارش توضیح داد که ارتش و نیروهای امنیتی اشغالگر مسؤول ۵ هزار و ۶۹۸ مورد از این تخلفات هستند.

در این گزارش آمده است که رژیم صهیونیستی ۹۰۶ کودک فلسطینی را دستگیر کرده و ارتش اشغالگر همچنین مانع دسترسی کودکان به کمک‌های بشردوستانه در غزه، کرانه باختری اشغالی و قدس شرقی می‌شود.

در این گزارش آمده است که ۲۳ هزار «نقض جدی» وجود دارد که به دلیل شرایط غزه در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ هنوز نیاز به تایید دارند.

این گزارش شامل موارد نقض حقوق کودکان در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ است که بیشتر آنها در اراضی اشغالی، فلسطین اشغالی فلسطین، جمهوری دموکراتیک کنگو، میانمار، سومالی، نیجریه و سودان بوده است.

از هفت اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی را علیه غزه به راه انداخته است که بر اثر آن نزدیک به ۱۲۲ هزار فلسطینی شهید یا زخمی شده‌اند که اکثر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر در میان قحطی و ویرانی‌های عظیم مفقود شده‌اند.

رژیم صهیونیستی علیرغم ۲ قطعنامه شورای امنیت مبنی بر توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین‌المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به رفح در جنوب و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت وخیم انسانی، به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha