• سه‌شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403032214489
  • خبرنگار : 50228

کت ورزش خوزستان بر تن کشتی

کت ورزش خوزستان بر تن کشتی

ایسنا/خوزستان کشتی خوزستان به واسطه حضور پنج فرنگی کار خوزستانی در المپیک پاریس تاریخ‌سازی کرد و روزهای موفقی را پشت سر می‌‎گذراند.

فرنگی‌کاران خوزستانی در مسیر کسب سهمیه المپیک پاریس کاری کردند، کارستان؛ کسب پنج سهمیه از شش سهمیه کشتی فرنگی در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا نشان می‌دهد کشتی خوزستان روی ریل موفقیت در حرکت است. رشته‌ای که حالا به تنهایی جور ورزش خوزستان را برای کسب مدال در المپیک و حتی تاریخ‌سازی دیگری در این رویداد به واسطه کسب مدال طلا، می‌کشد.

به گزارش ایسنا، رشته کشتی تنها رشته المپیکی در بین تمام رشته‌های ورزشی فعال در خوزستان است. رشته‌ای که حالا بیش از قبل نشان داده لقب قطب کشتی فرنگی ایران تا چه اندازه شایسته آن است. تاریخ‌سازی‌ در کشتی و ورزش خوزستان که طی روزهای گذشته رقم خورد، به صورتی است که سال‌ها می‌توان آثار مثبت آن را در خوزستان به واسطه ایجاد شور و نشاط اجتماعی و افزایش علاقه مندان به این رشته و نیز انگیزه دو چندان فرنگی‌کاران نوجوان و جوان فعلی برای رسیدن به المپیک‌های آینده دید.

میرزازاده، کاویانی‌نژاد، مهمدی، محسن نژاد و اسماعیلی از خوزستان مسافر پاریس هستند و این که در یک اتفاق بی‌سابقه از شش سهمیه کشتی فرنگی ایران در المپیک، ۵ نفر خوزستانی بوده، موفقیتی است که علاوه بر زحمت و تلاش های شبانه روزی خود کشتی‌گیران و مربیان آن‌ها، بی شک یک پای اصلی آن هیات کشتی خوزستان است که با سکان‌داری رمضان جمالپور توانسته با ایجاد شرایط ایده‌آل برای ورزشکاران این رشته به ویژه المپیکی‌ها، آرامش را به کشتی استان تزریق کند، شرایطی که در کشتی خوزستان تاکنون وجود نداشته است و حالا بیش از قبل عنوان «خوزستان قطب کشتی فرنگی ایران» را بر همگان تداعی می‌کند.

کشتی خوزستان در سال‌های اخیر باتوجه به ارتباط خوب هیات و فدراسیون و نیز با تدابیر ویژه رییس هیات در اخذ میزبانی اردوهای تیم ملی جوانان، برگزاری مسابقات لیگ برتر و لیگ یک کشور و نیز برگزاری با شکوه جام تختی در اهواز، توانسته بیش از قبل به موفقیت دست پیدا کند. البته موفقیت کشتی خوزستان تنها به این موارد و حضور ۵ ورزشکار در المپیک پاریس ختم نمی‌شود و حضور یک مربی و یک داور در این رویداد بزرگ ورزشی، کلکسیون کشتی خوزستان در پاریس را تکمیل کرده است.

اگرچه کسب ۵ سهمیه المپیک یک موفقیت ارزشمند و مثال زدنی است اما برای این که موفقیت ورزش کشتی و ورزش استان به همین جا ختم نشود، نیاز است در مدت زمان کم باقی مانده تا آغاز بزرگترین و مهمترین رویداد ورزشی دنیا، مسئولان ارشد و مسئولان ورزشی خوزستان برای تزریق انگیزه بیشتر در این ورزشکاران برای مدال آوری پای کار بیایند تا موفقیت نهایی کسب مدال به ویژه مدال طلا در المپیک پاریس باشد که در حال حاضر نیز اصلا دور از دسترس نیست.

از آن جا که استاندار خوزستان خود از خانواده کشتی بوده و مدیرکل ورزش استان نیز از قهرمانان سابق این رشته ورزشی به شمار می‌رود، شاید در این برهه زمانی تمام نگاه‌ها به این مسئولان باشد که چگونه مسیر مدال آوری در المپیک پاریس برای این پنج ورزشکار هموار خواهند کرد. بی شک اگر هر کسی به سهم خود به حمایت از این ورزشکاران بپردازد، کسب مدال طلای المپیک که جای خالی آن در کلکسیون افتخارات این رشته در استان خوزستان خالی است، در پاریس به دست خواهد آمد.

حالا مردم خوزستان چشم انتظار حمایت از قهرمانان خود و موفقیت آن ها در پاریس هستند تا تاریخ سازی دیگری هم در آن جا برای کشتی خوزستان و ورزش استان رقم بخورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha