• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۳:۲۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403032114359
  • خبرنگار : 71299

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه دهلران:

۹۰۰ قرارداد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در دهلران صادر شده است

۹۰۰ قرارداد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در دهلران صادر شده است

ایسنا/ایلام معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار ویژه دهلران گفت: تا کنون ۹۰۰ قرارداد برای متقاضیان نهضت ملی مسکن در این شهرستان صادر و بیش از ۶۰ نفر نیز پروانه ساخت و ساز خود را دریافت کرده‌اند.

نعمت‌الله حاتمی امروز دوشنبه، ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، در نشست کارگروه حاشینه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان دهلران گفت: سهم شهرستان دهلران از نهضت ملی مسکن یک هزار و ۱۵۳ واحد است که تاکنون بیش از ۱۰هزار نفر برای آن ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم  اقدامات خوبی در بحث خانه دارد شدن اقشار مختلف مردم به‌خصوص اقشار کم درآمد انجام داده است، افزود: تا کنون ۹۰۰ قرارداد برای متقاضیان صادر و بیش از ۶۰ نفر نیز پروانه ساخت و ساز خود را دریافت کرده‌اند.

حاتمی به آماده سازی ۲ هزار قطعه زمین در فاز دوم  این طرح اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که سرعت عمل در بحث واگذاری به متقاضیان تسریع شود تا مردم که فاقد سرپناه هستند از مزایای این طرح استفاده کنند.

معاون سیاسی فرمانداری ویژه دهلران اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت طرح ملی مسکن را دست اجرا دارد هیچ گونه بی‌توجهی در بحث ساخت و ساز غیرمجاز از سوی دستگاه‌های متولی پذیرفته نیست وهمه دستگاه‌های متولی در بحث جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز باید پای کار باشند و اگر مصوبات کارگروه اجرایی نشود مدیران که ترک فعل می‌کنند برابر قانون باید جوابگو باشند.

وی صیانت از اراضی ملی را اولویت دستگاه‌های اجرایی برشمرد و گفت: برخی افراد سوجود با فروش اراضی به افراد نیازمند زمینه ساخت سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر را فراهم می کنند که دستگاه‌های متولی ضمن شناسایی این افراد و معرفی به دستگاه قضایی از هرگونه ساخت ساز غیر مجاز در همان ابتدا جلوگیری کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه در حریم شهرها باید شهرداری‌ها و راه و شهر سازی اقدامات لازم در بحث صیانت از اراضی ملی انجام دهند، گفت: دستگاه‌ها هم بر اراضی خود نظارت لازم داشته باشند تا زمینه تغییر کاربری غیر قانونی آن‌ها توسط افراد سودجو فراهم نشود.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان دهلران گفت: ضرورت دارد  میز خدمت مناطق کم برخودار توسط دستگاه فرهنگی، شبکه بهداشت، هلال احمر و کمیته امداد امام (ره) جهت ارائه  خدمات درمانی هر ماه یک بار در محلات کم برخوردار اجرا شود.

مدیر راه و شهرسازی شهرستان دهلران گفت: در راستای عملیاتی شدن طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان ۴۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر الحاق شده است.

بهروز دشتی گفت:خوشبختانه  دولت سیزدهم کار بزرگی برای خانه‌دار شدن مردم کرد و همه مجموعه همکاران ما برای محقق شدن این اقدام بزرگ پای کار هستند.

وی با اشاره به اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز  در شهر دهلران به حداقل رسیده است گفت: برخی افراد به صورت تیمی در حاشیه شهر اقدام به ساخت و ساز می‌کنند که یگان حفاظت اراضی این اداره ضمن شناسایی این افراد آن‌ها رابه  دستگاه قضا جهت سیر مراحل قانونی معرفی می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دهلران، وی ادامه داد: انتظار می‌رود که دستگاه‌های خدمات‌رسان به افراد که اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز می‌کنند خدمات از جمله انشعاب آب، برق و گاز ندهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha