به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسهساز استان تهران با بیان اینکه همه ما دغدغه پیشرفت و توسعه کشور را داریم گفت: فرآیند توسعه کشور با سرعت کافی انجام نمیشود، کشور آنچنان که باید و شاید فرآیند توسعه را انجام نمیدهند و از این موضوع رنجور هستیم.
وی با بیان اینکه پناه بردن و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش میتواند فرآیند توسعه را بهبود ببخشد، افزود: باید از این فرصت استفاده کنیم و کیفیت آموزش و پرورش را به صدر برسانیم.
دبیرکل هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دور هم آمدیم تا کمک کنیم آموزش و پرورش قویتری داشته باشیم ادامه داد: آموزش و پرورشی که زمینهسازی رشد انسانهای متمدن را فراهم کند.
نوید ادهم با بیان اینکه مدرسهای که به دنبالش هستیم باید ویژگیهای متمایزی داشته باشد، گفت: با ساخت ساختمان مشکل حل نمیشود.ساختمان جزئی از مدرسه است و مدرسه مناسب نیاز به تجهیزات، مدیر و معلم توانمند دارد.
وی با بیان اینکه باید اموری که امکان و فرصت آموزش را برای دانشآموزان فراهم میکند در مدارس خود توسعه ببخشیم، افزود: باید به این باور برسیم که تنها ساخت ساختمان کافی نیست و ضرورت دارد که واژه مدرسهسازی را توسعه معنایی دهیم.
دبیرکل هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه آزاد اسلامی گام اول توسعه فرآیند پیشرفت کشور را ساخت مدرسه تلقی کرد و ادامه داد: خیرین علاوهبر ساخت ساختمان مدرسه باید در توانمندسازی مدیر و معلم، ساختمان کتابخانه و سایر مولفهها مشارکت کنند.
نوید ادهم با بیان اینکه کمیسیون مدرسهیاری را در کنار مدرسهسازی داریم تا مدرسهیاری و مدرسهداری اتفاق بیفتد که این مورد را آموزش و پرورش پذیرفته است تصریح کرد: شما خیرین که به این توفیق الهی دست پیدا کردید، مدرسه را رها نکنید و نسبت به حمایت از آن توجه ویژه داشته باشید.
وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامههای متعدد در راستای مدرسهسازی، اظهارکرد: تفاهمنامههای متعددی با مشارکت آموزش و پرورش به امضا رسید. خیران باید در کنار مدرسه باشند. اگر بهترین مدرسه را بسازیم؛ ولی معلم توانمندی نداشته باشیم، توسعه رخ نمیدهد.
انتهای پیام
نظرات