• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032114243
  • خبرنگار : 50042

فرماندار رشت:

مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدارآفرین است

مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدارآفرین است

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت با اشاره به پیش‌بینی ۵۳۱ شعبه اخذ رای در شهرستان، گفت: انتخابات ۸ تیر باعث افزایش و ارتقاء جایگاه نظام می‌شود که باید با مشارکت بالا برگزار شود، قطعا شهادت شهدای خدمت اثر معنوی خود را در مشارکت می‌گذارد.

کیا عاشوری امروز، ۲۱ خردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: گزارش‌های ارائه شده مسئولان، مصداق بارز عملکرد دولت در شهرستان رشت است، گزارش‌های جامعی که با ارزش ریالی قابل توجه بود و در این دوران حدود سه ساله دولت سیزدهم منشاء اثرات خیر شد، با وجود اینکه عملکردها مشهود بود اما نمی‌گذاشتند این حرفها و عملکرد به گوش مردم برسد، در حالی که عملکرد و اقدامات شهدای خدمت در دل تاریخ ماندگار شد.

وی بیان کرد: خادم‌الشهدا آیت‌الله رئیسی وقتی سکاندار امور شد، چهار ماه بودجه دولت مسدود و خزانه کشور و انبارها خالی بود، علاوه بر این‌ها کرونا مزید علت شد، فروش نفت در حداقلی‌ترین میزان بود، اقتصاد با چالش‌های متعددی نظیر کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی، منفی بودن نرخ رشد سرمایه ثابت ناخالص ملی و ثبت بالاترین نقدینگی روبه‌رو بود، دولت قبل هشت سال فرصت خوب برای اقدامات متعدد داشت، در حالی که دولت سیزدهم در چنین وضعیتی کشور را تحویل گرفت، در وزارت امور خارجه در شرایط کرونایی ستاد میدانی تشکیل داد. در سخت‌ترین شرایط دولت وظایف را برعهده گرفت و پیگیر امور شد.

فرماندار رشت گفت: آیت‌الله رئیسی در خدمت صادقانه به مردم سر از پا نمی‌شناخت، در سفرهای استانی مشکلات مردم و مطالبات آنها را می‌شنید و در راستای مطالبات برنامه‌ریزی می‌کرد. در بخش‌های مختلف شهرستان رشت در حوزه‌های برق و آب و پسماند، راه و آسفالت، بیمه سلامت اقدامات مثبتی رخ داد زیرا دولت ایشان مردمی بود.

مردان خدا، تاریخ پس از خود را می‌سازند

وی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی نشان داد که با مدیریت، درایت، حرکت انقلابی و جهادی می‌توان منشاء اثرات و در تاریخ ماندگار شد، این ویژگی مردان خدا نظیر امام خمینی(ره) است که تاریخ پس از خود را می‌سازند؛ آیت‌الله رئیسی برای همیشه در تاریخ و دل مردم ماندگار شد.

عاشوری بیان کرد: انقلاب با خون شهدای خدمت روحیه دیگری گرفت، در این برهه از زمان اگر این بالندگی و رویش‌ها را داریم به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس بوده است، امثال شهدای خدمت باز وجود دارند که با انتخاب آنها می‌توانیم راه دولت خدمتگزار را ادامه دهیم.

فرماندار شهرستان رشت ادامه داد: نیاز است که خدمات انقلاب به خصوص برای نسل جوان تبیین شود. مدیران ادارات، آموزش و پرورش می‌توانند در این روشنگری نقش‌آفرین باشند. 

وی افزود: با شهادت شهدای خدمت بر اساس اصل ۱۳۰ قانون ناچار شدیم انتخابات را ظرف مدت ۵۰ روز برگزار کنیم، با وجود اینکه برگزاری انتخابات نیازمند پروسه حداقل ۶ ماهه است اما مقرر شد بر اساس قانون، ۸ تیرماه سال جاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، نگاه بین‌المللی به این انتخابات دوخته شده و آیت‌الله رئیسی مسیر خدمت را برای ما به امانت گذاشته است.

عاشوری ادامه داد: در دولت سیزدهم همزمان با کشورهای همسایه ارتباط برقرار شد، عضویت شانگهای و بریکس از جمله اقدامات آیت‌الله رئیسی بود در حالی که بسیاری از کشورها آرزوی عضویت در این مجامع را دارند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: آیت‌الله رئیسی مصداق حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر «کونا لِلظّالِمِ خَصْما وَ لِلْمَظْلومِ عَوْنا؛ پیوسته دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید» بود. در مجمع بین‌المللی قرآن را بر دست می‌گرفت و در برابر ابر قدرت‌های جهان عکس سردار شهید حاج قاسم، قهرمان شهید را نشان می‌داد، از مردمان فلسطین دفاع می‌کند و بعد از مدت‌ها گفتمان انقلاب را احیا می‌کند؛ در همه جا حضور میدانی داشت و همواره در کنار محرومان بود.

وی گفت: آیت‌الله رئیسی چه در دوران خدمت و چه با شهادتش باعث عزت و افتخار کشور شد، از این رو انتخابات ۸ تیر باعث افزایش و ارتقاء جایگاه نظام می‌شود و همچنین این انتخابات محور سنجش نظام در عرصه بین‌المللی است که باید با مشارکت بالا برگزار شود، قطعا شهادت شهدای خدمت اثر معنوی خود را در مشارکت می‌گذارد.

 استقرار ۵۳۱ شعبه اخذ رای در شهرستان رشت

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌ها وجود دارد، گفت: انتخابات این دوره به صورت نیمه الکترونیک است که در شهرستان رشت ۵۳۱ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده که ۲۸۲ شعبه شهری و ۲۴۹ شعبه در روستا و ۷ شعبه سیار شهری و ۶ شعبه سیار روستایی داریم.

عاشوری تصریح کرد: بر اساس قانون انتخابات ماده ۲۱، همه ادارات موظفند در برگزاری انتخابات از همه امکانات و ابزار خود به زیر مجموعه وزارت کشور کمک کنند، نیاز است روز انتخابات همه مدیران در کنار ما باشند، ادارات خدماتی، فراجا، سپاه، بسیج همچون گذشته پای کار هستند.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: مقام معظم رهبری بر مشارکت در انتخابات تأکید دارند زیرا مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار آفرین است و فرمایشات مقام معظم رهبری قطعا محقق می‌شود. امروز ایران اسلامی به یکی از اضلاع تعیین کننده سیاست‌ها و قدرت‌های جهان تبدیل شده است، اهداف تمدن بزرگ اسلامی با تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب و امام(ره) محقق می‌شود.

وی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع، تصریح کرد: مدیران نسبت به مشکلات مراجعان بی تفاوت نباشید و کسانی که برای اموری مراجعه می‌کنند را دریابید و پیگیر رفع مشکلاتشان باشید. به صورت مستمر دیدار با خانواده شهدا را در دستورکار قرار دهید، با ارائه برنامه‌های شاد و مفرح شور اجتماعی را در جامعه تقویت کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha