• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403032114240
  • خبرنگار : 71518

جهانبخش: برای بازی با هنگ کنگ ۲۳ ساعت در راه بودیم/ برای آینده فوتبال نگرانم

جهانبخش: برای بازی با هنگ کنگ ۲۳ ساعت در راه بودیم/ برای آینده فوتبال نگرانم

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری حاضر شد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران در جریان هفته پایانی مرحله دوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، از ساعت ۲۰:۳۰ فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ملی فوتبال ازبکستان است. علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: بعد از جام ملت‌ها نشد از رسانه‌ها تشکر کنم چون در آنجا از ما حمایت کردید. خانواده فوتبال به شرایط پیشرفت می‌تواند کمک کند. به نظر من وقتی قضیه ملی می‌شود باید تیم‌ملی در اولویت قرار بگیرد. ما بدون تمرین به یک بازی رسمی رفتیم چون شرایط پروازی بدی داشتیم و ۲۳ ساعت در راه بودیم.

او با بیان این که دلیل این اتفاقات برنامه‌ریزی بد فدراسیون فوتبال بوده است، گفت: از فروردین فرصت بود اما کاری نکردند. ما ۴۸ ساعت قبل از بازی رسدیم اما باز کادر فنی حمایت کردند و بازی بیرون خانه را با پیروزی پشت سر گذاشتیم. این موضوع بالاتر از فدراسیون و وزارت ورزش است. باید امکانات و شرایط بهتری فراهم شود. واقعا خنده‌دار است، همه تیم‌ها پرواز شخصی دارند اما ما ۲۳ ساعت در راه بودیم.  این فوتبال می‌تواند روی شراط معیشتی و مسائل دیگر جامعه تاثیرگذار باشد.

جهان‌بخش ادامه داد: ازبکستان جزو تیم‌هایی است که در این چند وقت پیشرفت خوبی داشته است. بازی رفت می‌توانست بازی خوبی باشد اما متاسفانه ۲ بر ۲ شد. تیم حریف، تیم بسیار خوبی است و در جام ملت‌ها شاهد کیفیت این تیم بودیم. از مردم عزیز می‌خواهم ما را تنها نگذارند و نسل جدید تیم ملی نیاز به حمایت مردم دارند. در تعطیلات عید از حضور حمایت مردم در ورزشگاه آزادی لذت بردیم. امیدوارم با یک نتیجه خوب با صدرنشینی به دور بعد صعود کنیم.

وی ادامه داد: همه کشورها در آسیا در حال پیشرفت هستند و تیم‌هایی مثل هنگ‌کنگ و فلسطین نمونه‌های آن هستند. این تیم‌ها سال‌ها است که روی فوتبال پایه کار می‌کنند و سعی می‌کنند همگام با فوتبال مدرن اروپا پیش بروند. همه بازیکنان ما استعدادیابی شدند و مربی‌ها دوست داشتند این بازیکنان در تمام رده‌های پایه بازی کنند. متاسفانه این اتفاق ۵، ۶ سالی است که در فوتبال ما نمی‌افتد زیرا مسائل مالی و فساد مانع از استعدادیابی گسترده شده است. همین الآن نمونه‌های فساد را می‌بینید که خنده‌دار است زیرا هیچ‌ کجای جهان دیگر این اتفاق‌ها رخ نمی‌دهد. این‌ها مسائلی است که روی رشد فوتبال یک کشور تاثیر می‌گذارد. در فوتبال پایه این شرایط بدتر است و چیزهایی که من می شنوم واقعا ناراحت‌کننده است. وطیفه تیم ملی جوانگرایی نیست و این باید در فوتبال پایه و باشگاه‌ها رخ دهد. من برای آینده فوتبال نگرانم. در فوتبال پایه ما همه چیز مهم است به جز استعداد و قابلیت طرف.

جهانبخش اضافه کرد: همه تیم‌ها حتی در مقدماتی جام جهانی هم خوب کار می‌کنند. یک سری انتقاداتی از تیم ملی می‌شود که کمک کننده نیست و فقط می‌خواهند پیشرفت این تیم در چند سال اخیر را زیر سوال ببرند. از قبل از جام ملت‌ها بازی‌های خوبی را انجام دادیم و کادر فنی تلاش دارد تیم ملی به سبک فوتبال روز دنیا بازی کند و بازی کردن بچه‌ها در اروپا نیز به این مهم کمک کرده است. در این ۱۱ ماه کادر فنی چیزهای مثبتی را به بازیکنان اضافه کرده و سعی در ارائه بازی هجومی دارند. باید این موارد را ادامه دهیم و آن را به فوتبال پایه اضافه کنیم. این استراتژی برای تیم ملی تاثیرگذار است. باید انتقاداتی به تیم ملی شود که کمک کند نه این که سد راه باشد؛ زیرا تیم ملی نه برای من است و نه برای شخص دیگر؛ تیم ملی برای مردم است. باید انتقاداتی شود که سازنده باشد زیرا این تیم پتانسیل خوبی دارد و در جام جهانی بعد و حتی جام ملت‌ها می‌تواند به مراحل بالاتر صعود کند. این چیزها باید به تیم ملی کمک کند نه این که فقط بگوییم باید جوانگرایی شود اما هیچ ایده‌ای برای آن ندهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha